Piłkarze Ruchu Chorzów wystąpią w czwartkowych derbach z GKS Tychy w wyjątkowych koszulkach. Na ich przodzie umieszczone zostanie hasło Światowego Dnia Świadomości Autyzmu – „Zapal się na Niebiesko”. Będzie to jednocześnie start akcji promocyjnej wielkiego eventu zaplanowanego na wiosnę przyszłego roku, podczas którego klub będzie zbierać środki na rzecz Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Cieszynie.
– Nasz Klub od lat angażuje się w różnego rodzaju działalność charytatywną. Kilkukrotnie wspieraliśmy również akcje związane z promowaniem Światowych Dni Świadomości Autyzmu – przypomina prezes Ruchu, Janusz Paterman. W przeszłości w obchodach tego dnia brali udział bezpośrednio piłkarze „Niebieskich”. W tegorocznym meczu z Pogonią Szczecin gościliśmy osoby zmagające się z autyzmem, które miały możliwość wyjścia na murawę stadionu przy Cichej w towarzystwie klubowej maskotki – Adlera. – W ten sposób staraliśmy się pomóc w uświadomieniu ludziom, czym jest autyzm i jak ważne jest zrozumienie osób zmagających się z tym problemem. Co warto podkreślić – symbolem solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem jest właśnie, tak bliski nam, kolor niebieski – podkreśla prezes „Niebieskich”.
Teraz zaangażowanie wkracza na zupełnie inny poziom. – Postanowiliśmy oddać nasze koszulki, najcenniejsze miejsce reklamowe, akcji promującej obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu – wyjaśnia prezes Paterman. Występ piłkarzy w specjalnych trykotach będzie jednocześnie zapowiedzią wielkiego eventu, który 2 kwietnia przyszłego roku, w świąteczny „lany poniedziałek”, odbędzie się w Ustroniu. Wraz z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Cieszynie jesteśmy współorganizatorem tej imprezy, a jej szczegóły będziemy systematycznie odsłaniać za pośrednictwem naszych kanałów internetowych. Możecie nam jednak wierzyć, że zapowiada się niesamowite wydarzenie! – dodał.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Już w najbliższy czwartek „Niebiescy” zagrają z hasłem „Zapal się na Niebiesko” na przodzie koszulek. Z tyłu, pod numerem, będzie widniało logo firmy „Kubala”, która bardzo mocno zaangażowała się w promocję naszego eventu. – Liczymy, że niebawem dołączą do nas kolejni partnerzy, pragnący współuczestniczyć w planowanej akcji – mówi Janusz Paterman.