Portal prawy.pl informuje, że rządowe instytucje mają przestać prenumerować „Gazetę Wyborczą” oraz tygodnik „Newsweek”. Z obu pism najprawdopodobniej znikną również rządowe reklamy.
W zależności od instytucji, pismo to będzie trafiało najwyżej w kilku egzemplarzach. Najwięcej, bo trzy egzemplarze ma otrzymać Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
– piszą redaktorzy prawy.pl w odniesieniu do „GW”, ale w podobnej sytuacji najprawdopodobniej znajdzie się również tygodnik „Newsweek”.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Dodatkowo, od grudnia tego roku, w dwóch wspomnianych tytułach mają przestań pojawiać się reklamy spółek Skarbu Państwa, które dotychczas ukazywały się w nich regularnie.
Czytaj także: Będzie mniej lokalnych wydań „Wyborczej”
Do sprawy odnosi się również portal wirtualnemedia.pl. Redaktorzy tej strony internetowej nie są tak kategoryczni w sądach jak dziennikarze prawy.pl, aczkolwiek również przyznają, że „coś jest na rzeczy”. Przytaczają w tym celu wpis na Twitterze, który zamieścił Tomasz Parol. Redaktor Naczelny portalu 3obieg.pl informował o fakcie wycofania rządowych reklam z obu pism, zanim temat podchwyciły inne media internetowe.
GW ma łabędzi śpiew publiczny. Już są podobno decyzje o cofnięciu jej prenumeraty przez rządówki i wstrzymanie reklam przez wygaszane MS
— Tomasz Parol (@Lazacy_Lazarz) listopad 28, 2015
Coraz więcej potwierdzeń mojego doniesienia o GW sprzed 2 dni https://t.co/0X2SJ3jLro
— Tomasz Parol (@Lazacy_Lazarz) listopad 29, 2015
Redatorzy portalu wirtualnemedia.pl zauważają również, że w ostatnim czasie, w pismach określanych jako prawicowe, zaczęło się pojawiać coraz więcej materiałów marketingowych spółek należących do Skarbu Państwa.
O tym, że „GW” i „Newsweek” pożegnają się z wpływami z reklam świadczyć mogą również reakcje polityków Prawa i Sprawiedliwości, którzy z nieskrywaną radością przyjęli medialne doniesienia. Stanisław Pięta, przedstawiciel partii rządzącej, zamieścił na Twitterze wymowny wpis.
Wszystkie firmy i instytucje,prywatne i publiczne wycofują reklamy z GW, TVN,Newsweek,Polityka.Kto umieszcza tam ogłoszenia,znieważa Polskę.
— Stanisław Pięta (@stpieta) listopad 28, 2015
Na dzień dzisiejszy nie pojawił się jednak żaden oficjalny komunikat Ministerstwa Skarbu w tej sprawie.
źródło: prawy.pl, wirtualnemedia.pl,Twitter
Fot. Wikimedia/Szczebrzeszynski