Według wyliczeń portalu wirtualnemedia.pl, „Gazeta Wyborcza” w październiku po raz pierwszy odnotowała mniejszą sprzedaż niż „Super Express”. Zadowolenia z tego faktu nie ukrywał na Twitterze redaktor naczelny „SE” – Sławomir Jastrzębowski.
Opierając się na danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, portal wirtualnemedia.pl wyliczył, że „Gazeta Wyborcza” odnotowała spadek o ponad 13 procent w stosunku do października 2015 roku (z 155 735 do 135 277). Tymczasem sprzedaż „Super Expressu”, którego wynik jest gorszy w porównaniu do ubiegłego roku o 5 procent, jest na poziomie 135 685 egzemplarzy (w 2015 było to 142 824). Dzięki temu „SE” awansował na drugie miejsce jeśli chodzi o sprzedaż za październik. Liderem był natomiast „Fakt”, którego sprzedaż i tak zmniejszyła się o ponad 10 procent. Warto przy tym podkreślić, że niemal wszystkie dzienniki odnotowały gorsze wyniki. Wyjątkiem jest „Gazeta Polska Codzienna”, która może pochwalić się wzrostem o 2 procent. Szczegółowe dane znajdziecie Państwo tutaj.
Czytaj także: \"Gazeta Wyborcza\" w tarapatach? Tabloid ponownie z większą sprzedażą
„Sukcesem” pochwalił się na Twitterze redaktor naczelny „Super Expressu” – Sławomir Jastrzębowski:
Niedobrze;) https://t.co/yINpl9R5hT
— slawek jastrzebowski (@sjastrzebowski) 6 grudnia 2016
Głos w tej sprawie zabrał także Cezary Gmyz:
Raduje się serce, raduje się dusza @se_pl wyprzedził @gazeta_wyborcza brawo .@sjastrzebowski gonić lewczków
— Cezary „Trotyl” Gmyz (@cezarygmyz) 5 grudnia 2016
Przypomnijmy, że od dłuższego czasu spółka „Agora” (do której należy „Wyborcza”) ma problemy finansowe. Najbardziej dotykają one właśnie pismo Adama Michnika, w którym zwolniono niektórych dziennikarzy, podniesiono ceny za poszczególne magazyny oraz zmniejszono liczbę wydań regionalnych. O tym, że sytuacja jest ciężka mówił na spotkaniu ze swoimi zwolennikami sam redaktor naczelny. Pisaliśmy o tym tutaj.
Źródło: wirtualnemedia.pl/wMeritum.pl
Fot. Wikimedia/Szczebrzeszynski