• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ziemkiewicz

    Ziemkiewicz ostrzega – Polska zapłaci wysoki rachunek

    karol nawrocki

    Karol Nawrocki mianował swojego przedstawiciela w KRS!

    Trump postawił warunek Putinowi. „Nie będę tracić czasu”

    Trump stawia warunek Putinowi i Zełenskiemu. „Tylko wtedy”

    PILNE PROJEKT

    Pilny alert RCB! Nawet do 25 cm śniegu

    Janusz Staszek

    Nie żyje ceniony muzyk.  „Ból, który czujemy, jest niewyobrażalny”

    brytyjscy żołnierze

    Wlk. Brytania wyśle wojsko na Ukrainę? „Jesteśmy gotowi”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ziemkiewicz

    Ziemkiewicz ostrzega – Polska zapłaci wysoki rachunek

    karol nawrocki

    Karol Nawrocki mianował swojego przedstawiciela w KRS!

    Trump postawił warunek Putinowi. „Nie będę tracić czasu”

    Trump stawia warunek Putinowi i Zełenskiemu. „Tylko wtedy”

    PILNE PROJEKT

    Pilny alert RCB! Nawet do 25 cm śniegu

    Janusz Staszek

    Nie żyje ceniony muzyk.  „Ból, który czujemy, jest niewyobrażalny”

    brytyjscy żołnierze

    Wlk. Brytania wyśle wojsko na Ukrainę? „Jesteśmy gotowi”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Sport E-sport

Kto i gdzie zarabia na e-sporcie?

21 listopada 2016
Kategorie: E-sport, Sport
ESL One Cologne: Virtus.Pro w ćwierćfinale!
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

W latach 2016-2019 wartość rynku e-sportu na świecie wzrośnie ponad dwukrotnie, z 463 mln do 1,1 mld dolarów. Platformy streamingowe rywalizują z tradycyjnymi nadawcami TV, którzy rozpoczynają inwestycje w e-sport. Zawodowi gracze zarabiają coraz więcej – przekroczono już magiczną kwotę 20 mln dolarów do wygrania w pojedynczym turnieju.

  • E-sport to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi rozrywki. Szacuje się, że wartość rynku e-sportowego w 2016 roku wyniesie 465 mln dolarów, aby w roku 2019 osiągnąć 1,1 mld dolarów.
  • Także w Polsce e-sport znajduje się na fali wzrostowej. Szacuje się, że w 2016 roku wartość rynku e-sportowego w naszym kraju wyniesie 40 mln złotych, a za 2 lata, w 2018 roku, sięgnie 52 mln złotych.
  • Rekordowa suma, ponad 20 mln dolarów znalazła się w puli nagród turnieju Dota 2 The International 2016. Wkład organizatora to 1,6 mln dolarów, a ponad 19 mln dolarów wpłaciła społeczność graczy.

Jak rozkładają się wpływy z e-sportu, kto dostarcza najwięcej treści emitowanych przez platformy streamingowe, jakie tradycyjne media angażują się w e-sport? Sprawdzamy.

Przychody z e-sportu na świecie

Czytaj także: E-sport podbija serca Polaków. Coraz większe zainteresowanie

Z szacowanej na 463 mln dolarów puli przychodów z e-sportu, największa część – 38% przypada na Amerykę Północną. Drugi region pod względem przychodów to Europa (30%), a zaraz za nią Azja/Oceania/Bliski Wschód i Afryka (łącznie 29%). Stawkę zamyka Ameryka Łacińska ze skromnym udziałem 3%.

Turnieje e-sportowe w liczbach

  • W 2015 roku na całym świecie odbyło się 112 głównych imprez e-sportowych.
  • Wpływy z biletów na te imprezy to 21 mln dolarów.
  • Pula nagród w turniejach to aż 61 mln dolarów. Oznacza to wzrost sumy nagród o 70% w stosunku do 2014 roku.

20 mln dolarów w pojedynczym turnieju po raz pierwszy

W sierpniu 2016 roku padł rekord wysokości nagród w jednym turnieju. Ponad 20 mln dolarów znalazło się w puli nagród turnieju Dota 2 The International 2016. Wkład organizatora to 1,6 mln dolarów, a ponad 19 mln dolarów wpłaciła społeczność graczy.

Najwyższa wygrana polskiego zespołu

Ponad 1,5 mln złotych wygrała drużyna Virtus.pro zwyciężając w finale amerykańskiej ligi ELEAGUE, w której rywalizowano o tytuł mistrzów w Counter Strike:Global Offensive. Przebieg rozgrywek transmitowano na żywo w telewizji TBS.

Publiczność europejska wydaje najwięcej

Choć pod względem liczby turniejów e-sportowych przoduje Ameryka Północna, to już jeśli chodzi o wpływy z biletów sytuacja wygląda inaczej. To europejska publiczność wygenerowała aż 47% wpływów z biletów, podczas gdy Amerykanie mieli 35-procentowy udział w ogólnej puli przychodów wynoszącej 21 mln dolarów.

Gdzie odbywają się największe turnieje e-sportowe

Większość, bo aż 37% głównych turniejów e-sportowych odbyło się w Ameryce Północnej, a następnie Europie – 30%. Dużym rynkiem, jeśli chodzi o imprezy „offline” jest także Azja i Oceania, które przyciągnęły organizatorów 27% turniejów. Bliski Wschód i Afryka (4%) oraz Ameryka Łacińska (2%) to póki co mniejsze rynki e-sportowe.

Kto dominuje w świecie streamingu

Rozgrywki e-sportowe oglądane są przez widzów na całym świecie. I choć tradycyjne imprezy typu Intel Extreme Masters przyciągają gigantyczne tłumy, a ostatni światowy finał w Katowicach odwiedziło 113 tys. osób, to nie należy zapominać, że liczby oglądających rozgrywki online są nieporównywalnie wyższe. Dla porównania –  w Internecie streaming z IEM Katowice 2016 obejrzało ponad 34 mln osób podczas 86,7 mln sesji.

Dominującą platformą streamingową w świecie e-sportu jest Twitch.tv należący do amerykańskiego Amazona. Jeśli chodzi o dostawców treści e-sportowych to ESL odpowiada aż za 23% materiałów e-sportowych oglądanych przez widzów, którzy w badanym 10-miesięcznym przedziale czasowym (08.2015-05.2016) oglądali rozgrywki przez 130 mln godzin.

kto-i-gdzie-zarabia-na-e-sporcie_infografika

źródło: ESL Polska
wiki.teamliquid.net/Adela „Mawrr” Sznajder

Tagi biznese-sporteslfinansezarobki
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine