Normą staje się to, że największe firmy wykorzystują coraz to bardziej nowatorskie metody do rekrutacji swoich pracowników. Nie inaczej jest w przypadku sieci McDonald’s, która postanowiła wykorzystać do tego celu Snapchata.
Sieć fast foodów McDonald’s to jeden z największych pracodawców na świecie. Nic więc dziwnego, że firma szuka coraz to nowych i szybszych sposobów na rekrutację swoich pracowników. Z racji, że sieć celuje głównie w młode osoby, postanowiła wykorzystać do tego Snapchata.
Na czym ma polegać rekrutacja? W aplikacji Snapchat ma pojawić się specjalny filtr, który na użytkownika nałoży strój pracownika sieci McDonald’s. Wszyscy chętni muszą nagrać 10-sekundowy film, w którym powiedzą kilka słów o sobie. Filmy te następnie zostaną obejrzane przez pracowników zajmujących się rekrutacją i do wybranych osób przesłane zostaną formularze rekrutacyjne. W ten sposób dokonany zostanie również pierwszy etap „selekcji” nowych pracowników.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Nowatorskie rozwiązanie póki co zostaje wprowadzone w Australii, ale nie wykluczone, że jeśli się sprawdzi to przeniesie się również do innych krajów. Ciekawe, czy rekrutacje za pośrednictwem takich technologii jak choćby Snapchat niedługo stanie się normą…
Czytaj także: Idzie nowe! Za usługi Poczty Polskiej zapłacimy smartfonem