Popularna sieć sklepów – Freshmarket – zniknie z rynku. Jednak w tym przypadku nie jest to wynik likwidacji sklepów, tylko decyzja o zamienieniu ich w inną markę.
Freshmarket to znana sieć sklepów, usytuowanych w pobliżu miejsca zamieszkania, dzięki czemu umożliwiają wygodne, codzienne zakupy. W skład sieci wchodzi około 570 sklepów znajdujących się w całej Polsce. Freshmarkety działają w naszym kraju od 2009 roku i stanowią część spółki Żabka Polska. I to właśnie z tą marką związana jest decyzja o zniknięciu sieci.
Okazuje się, że prezes Żabki Tomasz Suchański potwierdził decyzję o rebrandingu części sklepów należących do sieci. Swoje postanowienie motywuje m.in. analizą rynkową i chęcią zwiększenia rozpoznawalności na rynku.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Rebranding to zmiana wszystkich trwałych elementów związanych z marką takich jak np. wygląd logo, oferta firmy, czy usług świadczonych przez nią. Proces ten nie jest w Polsce niczym nowym. Wystarczy przypomnieć kilka głośniejszych transformacji ostatnich lat:
– Telekomunikacja Polska, zmieniła się w Orange
– Gobi, zmieniły się w Carrefour Express
– Serwis Tablica.pl przemienił się w OLX.pl
– Statoil Polska zamienił się w Circle K Polska
W przypadku Freshmarketów media zaznaczają, że w tym roku rebranding przeszło już kilkadziesiąt tych sklepów. Transformacja w Żabki nie okazała się zbyt uciążliwa. „Nowe” sklepy otwierano już po kilku dniach.