Sprzedaż nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych spadła w marcu o 1,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. – wynika z danych firmy badawczej Autodata Corp. Jak podaje agencja Kyodo to trzeci z rzędu miesiąc, w którym amerykański rynek nowych aut notuje spadek.
Sprzedaż nowych samochodów w marcu 2017 r. spadła na rynku amerykańskim w stosunku do porównywalnego okresu rok wcześniej do 1 mln 555 tys. 859 sztuk – podała amerykańska firma badawcza Autodata Corp., na którą powołuje się agencja Kyodo.
Sprzedaż japońskich koncernów Toyota Motor Corp. i Honda Motor Co. zmniejszyła się w tym okresie odpowiednio o 2,1 proc oraz 0,7 proc. W rankingu największych producentów samochodowych firmy te zajmują na amerykańskim rynku miejsce trzecie (Toyota) i szóste (Honda).
Czytaj także: Nastroje europejskich konsumentów najlepsze od dziewięciu lat
Wzrost sprzedaży zanotowały natomiast takie koncerny jak: Fuji Heavy Industries Ltd. (producent aut Subaru – PAP) – w górę o 11,3 proc., Mitsubishi Motors Corp. (o 6,2 proc.), Mazda Motor Corp. (o 4,9 proc.) czy Nissan Motor Co. – o 3,2 proc.
Wśród amerykańskich wytwórców aut najlepiej wypadł w marcu General Motors Co. Jego sprzedaż zwiększyła się o 1,5 proc. do 256 tys. 7 sztuk.
źródło: PAP
Fot. Flickr/emilio labrador