W dniach 29-30 kwietnia w dwunastu miastach województwa łódzkiego odbyły się Dni Patriotyzmu Konsumenckiego, zainicjowane przez Ruch Narodowy.
Prawie stu działaczy Młodzieży Wszechpolskiej i Obozu Narodowo-Radykalnego zaangażowało się w akcje „Kupuj polskie” oraz „Swój do Swego po Swoje” w ramach łódzkich Dni Patriotyzmu Konsumenckiego. Pod „zagranicznymi marketami” działacze rozdawali ulotki promujące ideę patriotyzmu konsumenckiego oraz zachęcające do kupowania polskich produktów.
Czytaj także: 590 – czyli Kupuj Polskie
Również w małych-lokalnych sklepach i na targowiskach pojawiły się plakaty zachęcające do wspierania polskich przedsiębiorców, aby mogli się oni rozwijać i w perspektywie realnie konkurować z firmami zagranicznymi. Szczególnie mali przedsiębiorcy z osiedlowych sklepów oraz targowisk bardzo pozytywnie odnieśli się do akcji i dziękowali działaczom za wsparcie.
Data nie została wybrana przypadkowo. Były to dwa dni poprzedzające 1 maja, który przyjął się w tradycji jako święto pracy. Niestety ten dzień został zawłaszczony przez jedną stronę – postkomunistów, którzy dziś stają w obronie pracowników, a jeszcze niedawno do nich strzelali.
Ruch Narodowy chce wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa, które napędzają polską gospodarkę w przeciwieństwie do dużych marketów, które nie odprowadzają w Polsce podatków.
Relacja i zdjęcia: Szymon Łuczak, Młodzież Wszechpolska Zduńska Wola