„Ten dokument zmienia bardzo wiele we wszystkich innych ustawach i ma też zmieniać w najważniejszym miejscu, czyli w głowach i w sercach naszych urzędników i naszych przedsiębiorców” – powiedział premier Mateusz Morawiecki, podczas spotkania, którego tematem była Konstytucja Biznesu.
16 marca premier Mateusz Morawiecki spotkał się z przedstawicielami polskiego biznesu. W trakcie swojego wystąpienia poruszył istotne zagadnienia związane z tym dokumentem. Przede wszystkim podkreślił, że jego prawdziwym celem jest budowa „równowagi, harmonii pomiędzy światem przedsiębiorców, eksportu, produkcji, usług, a światem administracji centralnej, administracji samorządowej”.
„Ten dokument zmienia bardzo wiele we wszystkich innych ustawach i ma też zmieniać w najważniejszym miejscu, czyli w głowach i w sercach naszych urzędników i naszych przedsiębiorców” – dodał.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Morawiecki za współpracą państwa z przedsiębiorcami
Szef polskiego rządu przyznał, że liczy na dobrą współpracę państwa z przedsiębiorcami. W tym kontekście zauważył, że dzięki wspólnym działaniom łatwiej będzie przebić się na rynki zagraniczne.
„Do niedawna lubiliśmy tak mówić sobie, że państwo jest nam do niczego niepotrzebne, że urzędnicy to są tacy krwiopijcy. Odejdźmy od tej narracji, od tej retoryki. Ona nie jest właściwa, nie jest słuszna” – podkreślił premier.
„Chciałbym, żeby symbolicznie dzisiejszy dzień był takim dniem przecięcia wstęgi przy budowie pomostu zaufania pomiędzy administracją publiczną szeroko rozumianą a światem przedsiębiorców” – dodał.
Patriotyzm gospodarczy
Premier potwierdził również, że jego celem jest rozwój tzw. patriotyzmu gospodarczego. W tym kontekście zauważył, że w ciągu ostatnich lat w Polsce miał miejsce wzrost świadomości konsumenckiej.
„Wielu z was, w różnych sektorach polskiej gospodarki zaczyna rozumieć hasło: patriotyzm gospodarczy. To jeszcze pięć lat temu było mało popularne. Dzisiaj coraz więcej rozumiemy: polskie produkty, polski tydzień w sklepach, ukształtowanie rynku, wielkość marży” – mówił Morawiecki.
Premier @MorawieckiM w #KPRM: Patriotyzm gospodarczy jeszcze 5 lat temu był mało popularny. Dziś coraz więcej rozumiemy: polskie produkty, polski tydzień w sklepach, ukształtowanie rynku, wielkość marży. Mi na tym zależy, aby Państwo mieli sukces międzynarodowy.
— Kancelaria Premiera (@PremierRP) 16 marca 2018