Daniel Obajtek podjął decyzję dotyczącą nowego wydania jednej z gazet. Okazuje się, że nie będzie można jej nabyć na stacjach paliw należących do państwowego koncernu.
Daniel Obajtek zamieścił wpis w serwisie społecznościowym Twitter. Poinformował tam, że na stacjach paliw sieci Orlen nie nabędziemy nowego wydania Tygodnika NIE. Wszystko ze względu na okładkę, która – w ocenie prezesa Orlenu – niszczy autorytet Jana Pawła II.
– Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II – napisał Daniel Obajtek na swoim profilu społecznościowym.
Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II.
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) March 14, 2023
Daniel Obajtek zdecydował. Nowe wydanie Tygodnika NIE wycofane z Orlenu
Po decyzji Obajtak w sieci zaroiło się od komentarzy. Wcześniej z kolei pojawiła się informacja, że nowe wydanie Tygodnika NIE zostanie wycofane również z placówek Poczty Polskiej.
Wreszcie konkretne działania! @PocztaPolska oraz @PKN_ORLEN wycofują najnowszy numer tygodnika @TygodnikNIE. Chodzi o skandaliczną okładkę godząca w Jana Pawła II oraz wszystkich ludzi wierzących. Dobrze, że państwowe firmy potrafią wznieść się ponad doraźny interes, aby bronić… https://t.co/D38UQ4OWa9 pic.twitter.com/KvHVvom7To
— Łukasz Kulpa (@lukasz_kulpa) March 14, 2023
Przedstawiciele Tygodnika NIE nie zgadzają się z tą decyzją i nazywają ją „cenzurą”. – Cenzuro, witaj! – napisano na profilu społecznościowym kontrowersyjnego medium w serwisie Twitter.
Cenzuro, witaj! https://t.co/DUOk2b4DxW
— Tygodnik NIE (@TygodnikNIE) March 14, 2023