Onwelo, wiodący polski dostawca usług IT, działający na światowym rynku, wyodrębnił w swoich strukturach centrum testowania oprogramowania IT – Test Factory Center. Umożliwia ono wykonywanie kompleksowych testów systemów IT przed ich wdrożeniem w środowisko produkcyjne.
Centrum testowe Onwelo umożliwia zarządzanie całym procesem testów w jednym miejscu. Obejmuje wszystkie etapy planowania, przygotowania i przeprowadzania testów integracyjnych, systemowych oraz akceptacyjnych. Są one wykonywane przez doświadczony zespół inżynierów, których liczbę można łatwo skalować stosownie do potrzeb klienta. Zapewnieniu wysokiej jakości usługi służy także wyposażenie w odpowiednią infrastrukturę i narzędzia. Testy są przeprowadzane w centrum testowym lub u klienta, zgodnie z funkcjonującym u niego modelem, przy jednoczesnym przejęciu pełnej odpowiedzialności za cały proces testów.
„Połączenie właściwych procesów, kompetencji, zarządzania oraz narzędzi testowych w jednym miejscu umożliwia maksymalizację korzyści dla klienta. Oznacza także brak rozmytej odpowiedzialności, bo przejmujemy odpowiedzialność za cały obszar testów. Dzięki temu jesteśmy w stanie zagwarantować bardzo wysoką jakość i minimalizację ryzyka dla klientów” – mówi Sebastian Kołaciński, Test Factory Business Unit Director w Onwelo.
W ramach świadczonych usług, specjaliści Onwelo mogą opracować i wdrożyć strategię testów, albo też zweryfikować już wcześniej stworzoną strategię w celu jej zoptymalizowania. W zakresie działań Test Factory Center jest także ocena oraz audyt istniejących procesów oraz narzędzi w obszarze testów, jak również opracowanie szczegółowych planów dla poszczególnych rodzajów testów. Mogą one obejmować zarówno testy eksploracyjne, jak również testy w oparciu o przygotowane scenariusze oraz przypadki testowe.
Metodyka testów stosowana w ramach Test Factory Center jest zgodna ze standardami ISTQB i wykorzystuje również automatyzację procesu testów. Mogą do tego celu zostać wykorzystane albo gotowe uniwersalne narzędzia, albo też dedykowane rozwiązania zbudowane na potrzeby automatyzacji testów dla systemów front end’owych, CRM, sprzedażowych, centralnych oraz systemów back office.
„W naszym centrum przygotowujemy i przeprowadzamy testy zarówno w metodyce waterfall, jak i w metodykach zwinnych. Testy są prowadzone w oparciu o uzgodnione wskaźniki KPI. Ważnym wyróżnikiem naszego centrum jest także to, że kierujemy usługi do szerokiego spektrum sektorów, takich jak np. finanse, przemysł czy handel, opierając się na bogatym doświadczeniu centrum oraz na wysokich kompetencjach technicznych oraz biznesowych naszych ekspertów” – mówi Sebastian Kołaciński z Onwelo.
Dodatkowe informacje na temat centrum testowego Onwelo są dostępne tutaj: https://onwelo.com/test-factory/.
Onwelo (www.onwelo.pl) jest nowoczesną polską spółką technologiczną specjalizującą się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań IT dla firm z branży finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej oraz FMCG. Onwelo dostarcza swoje usługi na całym świecie, w oparciu o biura zlokalizowane w Polsce oraz Stanach Zjednoczonych, oferując klientom modele współpracy oraz metodologii prowadzenia projektów, które odpowiadają charakterowi ich działalności. Świadczone usługi obejmują tworzenie, rozwój i utrzymanie oprogramowania, zarządzanie projektami, analizę biznesową, a także zarządzanie infrastrukturą i aplikacjami klienta.