Duże sieci handlowe w Bułgarii będą musiały sprzedawać więcej rodzimych produktów – taką decyzję ogłosił tamtejszy rząd. Rozporządzenie zostało wydane w poniedziałek i, na jego mocy, hipermarkety będą musiały dla lokalnych towarów udostępnić odpowiednią powierzchnię handlową.
W poniedziałek w Bułgarii zostało wydane rozporządzenie zobowiązujące duże sieci handlowe do sprzedaży większej ilości lokalnych produktów. Zgodnie z nowymi przepisami, tego typu sklepy muszą udostępnić dla krajowych artykułów wystarczającą powierzchnię handlową, a także odpowiednio je oznakować.
Rząd złagodził swoją pierwotną propozycję po ostrych protestach ze strony przedstawicieli sieci handlowych. W myśl pierwotnego projektu, sieci miały otrzymać nakaz udostępnienia krajowym produktom co najmniej 50 procent powierzchni handlowej. Ostatecznie jednak zapisy zmieniono.
Hipermarkety w Bułgarii będą musiały sprzedawać krajowe mleko, nabiał, mięso, jajka, miód oraz sezonowe owoce i warzywa. Produkty te powinny być wyprodukowane w regionie, w którym zlokalizowany jest sklep, ewentualnie w sąsiednich obwodach. To decyzja związana z zamknięciem bazarów i giełd owocowych przez Krajowy Sztab Operacyjny, w związku z pandemią koronawirusa. Rząd chce również w ten sposób ograniczyć dostawy i ruch na terenie kraju.
Czytaj także: RMF FM: Będzie pierwsze ograniczenie cen. Chodzi o jeden produkt
Źr.: Bloomberg