Liderzy Polski 2050 Szymona Hołowni zaprezentowali postulaty gospodarcze na konferencji prasowej w Bogatyni. Wśród nich znalazł się m.in. dochód gwarantowany. Pomysłem wstrząśnięty jest Krzysztof Bosak. „To socjalizm” – ogłosił polityk Konfederacji.
Szymon Hołownia rozpoczyna długo zapowiadaną ofensywę wakacyjną. Liderzy jego ruchu Polska 2050 pojawili się na konferencji prasowej w Bogatyni, w okolicy elektrowni Turów. Na miejscu zaprezentowali postulaty. Nieoczekiwanie wśród pomysłów skierowanych do górników pojawiła się idea dochodu gwarantowanego, czyli środków wypłacanych niezależnie od zatrudnienia.
– Taki dochód gwarantowany z jednej strony dawałby pieniądze na przeżycie. Z drugiej strony w pewien sposób inspirowałby, zachęcałby do szukania dodatkowych możliwości pracy i znalezienia płacy – uważa Michał Kobosko.
– Jeżeli Polska ma się rozwijać, jeżeli mamy zapewnić proces właściwej transformacji, zachodzącej w takim tempie, jak trzeba, czyli dużo szybszej, niż to na razie przedstawia nam polski rząd, to musimy myśleć także o takich rozwiązaniach, jak dochód gwarantowany – podsumował.
„Należy bardzo poważnie rozważyć wprowadzenie dochodu gwarantowanego na poziomie pensji minimalnej” @michalkobosko @szymon_holownia @PL2050DS #Poznajmysię pic.twitter.com/AGGQKPJmqv
— Polska 2050 (@PL_2050) June 25, 2021
Pomysłem Polski 2050 zdumiony jest Krzysztof Bosak. „No to znamy wreszcie poglądy gospodarcze Szymona Hołowni: to socjalizm. Szef jego partii ogłosił właśnie że chcą każdemu płacić pensję minimalną bez obowiązku pracy!” – napisał zaniepokojony polityk Konfederacji. „Niestety nie podali skąd chcieliby wziąć na to pieniądze. Pewnie wydrukować” – dodał ironicznie.
O krok dalej w krytyce pomysłu Hołowni poszedł inny polityk Konfederacji, Sławomir Mentzen. „To teraz wygląda to tak. Gospodarczo Lewica jest w centrum, na lewo od niej jest PiS, a na lewo od PiSu pojawia się Hołownia” – napisał.
Na krytykę ze strony Konfederacji zareagował lider Polski 2050. Hołownia podkreślił, że pomysł dotyczy górników, a nie całego społeczeństwa.