Produkowany od końca lat 80 terenowy samochód Honker najprawdopodobniej staję się przeszłością. Jego producent czyli spółka DZT Tymińscy ogłosiła upadłość.
Do tej pory w ofercie producenta były tylko dwa pojazdy: terenowy Honker mający swoją genezę w latach 70 ubiegłego wieku i Honker Cargo znany również jako DZT Pasagon i Honker Van jest to modernizacja samochodu Intrall Lublin. Niestety intencje ratowania dwóch polskich marek zderzył się z brutalną, rynkową rzeczywistością. Zainteresowanie pojazdami było bardzo nikłe. 60 sztuk Honkerów zamówiło Wojsko Polskie 6 lat temu. Od tego czasu zainteresowanie pojazdami z Lublina było mizerne.
Jednym z gwoździ do trumny był wytwarzany w Andrychowie wysokoprężny silnik Andoria ADCR 2.6 litra o mocy 115 KM. Nie udało się niestety dostosować do europejskiej normy emisji spalin Euro 6. Ratunkiem mogłoby być kupowanie silników spełniających ową normę od innych producentów. Do bólu modernizowane konstrukcję nie spełniają wymogów użytkowników. Na przeszkodzie stała też cena wojskowych modeli określona na 140 tysięcy złotych.
A sama historia Honkera zaczyna się pod koniec lat 70 w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji opracowano prototyp wielozadaniowego pojazdu na bazie Tarpana 234. Po przetestowaniu kilku wariantów pojazdu w 1988 roku rozpoczęto produkcję w poznańskiej Fabryce Samochodów Rolniczych „Polmo”. W 1996 spółka Daewoo Motor Poland kupiła licencję na Honkera i produkowała go w dawnej Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie. W roku 2002 produkcją zajęła się spółka Andoria- Mot a już rok później produkcją zajęła się spółka Intrall Polska. Produkcja trwała do 2007 roku. Ostatnim producentem była spółka DZT Tymińscy, którzy od 2009 roku produkowali pojazd.
źródło: wiedza własna, moto.wp.pl
fot: pl.wikipedia.org/ Raf24