Sieci sklepów Lidl w Irlandii postanowiła odpowiedzieć na potrzeby klientów zmagających się z autyzmem i wprowadzić dla nich bardziej komfortowe warunki robienia zakupów. Koncepcja „Cichych Wieczorów” zakłada, że w każdy wtorek od 18:00 do 20:00 w sklepach nie będzie hałasu i jaskrawego oświetlenia.
Od 2 kwietnia 2018 roku w 194 sklepach należących do sieci Lidl na terenie całej Irlandii oraz Irlandii Północnej zostaną wprowadzone tzw. „ciche wieczory”. Pomysł przeszedł w ubiegłym roku fazę pilotażu w kilku irlandzkich sklepach Lidla i spotkał się z pozytywnym przyjęciem wśród klientów, dlatego postanowiono rozszerzyć akcję. Inicjatywa ma być wprowadzona w 194 sklepach w całym kraju. Jest ona skierowana do osób, które chorują na autyzm.
W ramach kampanii w każdy wtorek od 18:00 przez dwie godziny w sklepach będzie przygaszone oświetlenie, nie będzie również słychać żadnych reklam, komunikatów ani muzyki. Wyciszone ma zostać również skanowanie produktów podczas płacenia przy kasie. Ponadto, osoby chore na autyzm będą miały pierwszeństwo w kolejce do kas. Dodatkowo cierpiący na autyzm będą mogli robić zakupy z psami przewodnikami. Po wejściu do sklepu otrzymają również specjalne mapki, dzięki którym łatwiej będzie im zlokalizować poszczególne towary.
Irlandzki Lidl będzie współpracować z różnymi organizacjami społecznymi i prowadzić w sklepach akcji informacyjne.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Dla osób cierpiących na schorzenia ze spektrum autyzmu dużym problemem jest przebywanie w zatłoczonych i głośnych miejscach. Szczególnie trudne są dla nich zakupy w dużych sklepach samoobsługowych, gdzie nadmiar przedmiotów, kolorów i dźwięków jest dla nich po prostu przytłaczający.
Źródło: Wprost.pl, fpiec.pl