Pompa próżniowa EVOII będzie lżejsza, wydajniejsza, a jej produkcja będzie o 75% tańsza niż dotychczas. Istnieje szansa że dorówna nawet pompom elektrycznym. Wszystko dzięki niewielkim modyfikacjom tradycyjnej pompy mechanicznej.
Specjaliści firmy Bosch doszukują się potencjału rozwoju w najbardziej konwencjonalnych częściach silnika. Wydaje się że modyfikacje poczynione nad pompą EVOII przyniosą same korzyści – nie tylko firmie, ale też kierowcom i środowisku. Stosowanie mechanicznej pompy z napędem od silnika utrzymuje emisję CO2 na poziomie poniżej 0,4 g/km, podobnie jak to się dzieje przy pompach elektrycznych. Pompa nie daje się we znaki kierowcy nadmiernym hałasem, ponieważ instaluje się ją w komorze silnika. Pompy nowej generacji są o 300g lżejsze od tradycyjnych, mechanicznych egzemplarzy i aż o kilogram o tych elektrycznych. Wirnik pompy wykonany będzie z lekkiego tworzywa termoplastycznego.
Mechaniczne pompy próżniowe działają w Dieslach od wielu lat. Podciśnienie staje się coraz bardziej modne również dla silników benzynowych. Układy wtrysku bezpośredniego benzyny łączone z downsizingiem pozwalają na znaczne oszczędności paliwa. Ponad 40% wszystkich aut wyprodukowanych w Europie w 2013 roku było wyposażonych w układy bezpośredniego wtrysku benzyny. Nowoczesna generacja silników z wtryskiem bezpośrednim wymaga dodatkowej pompy, ponieważ przepustnica nie ma możliwości sterowania podciśnieniem.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Źródło: wnp.pl
Fot. bosch.pl