Opublikowano wyniki raportu YouGov BrandIndex, przygotowanego przez agencię Inquiry. Z polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek dowiadujemy się, gdzie Polacy najchętniej robią zakupy. W branży spożywczej zaskoczenia nie ma, natomiast preferencje odzieżowe mogą zaskoczyć. Pepco wyprzedziło duże, popularne marki.
Z badania wynika, że największą popularnością wśród Polaków cieszą się sieci: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, IKEA oraz CCC.
Według danych BrandIndex, 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym. Wskaźnik rekomendacji wynosi 49 proc. ogółem, a wśród klientów sieci – 70 proc. Biedronkę pomimo potężnego zasięgu chce rekomendować jedynie trochę ponad 30 proc. Warto podkreślić, że w ostatnim czasie, w przypadku sieci Biedronka widać kilkuprocentowy spadek wskaźnika rekomendacji w porównaniu początkiem maja. Co ciekawe, największy spadek nastąpił w grupie najstarszych klientów.
Pepco liderem rankingu w branży odzieżowej
Wyniki z kategorii „odzież” mogą być zaskakujące. Okazuje się, że największy odsetek ankietowanych kupuje ubrania w Pepco. Dopiero na dalszym miejscach znalazły się popularne marki H&M i Reserved. W pochodzącym się z RPA Pepco kupuje 30 proc. Polaków.
Kosmetyki i chemię domową najchętniej kupujemy w Rossmannie. Zakupy w sieci drogerii deklaruje 57 proc. rodaków. Na drugim miejscu znalazła się sieć Hebe. Wśród sklepów ze sprzętem sportowym królują Decathlon i polskie 4F. W kategorii „zrób to sam” zwyciężyła Castorama. Kupuje w niej około 20 proc. badanych. Wyposażenie wnętrz zdominowała IKEA.
Czytaj także: Big Brother. Były uczestnik skrytykował Beatę Szydło
Źródło: wprost.pl