Tradycyjna telewizja powoli traci swoją dotychczasową pozycję. Prym zaczynają wieść internet i tzw. Smart TV. Na zmiany powinny zareagować także menadżerowie hoteli, których główne zadanie to zapewnienie swoim klientom jak najwyższego standardu wypoczynku. Odpowiedzią na powyższe wyzwanie jest nowoczesny system telewizji hotelowej, dzięki któremu użytkownicy zyskają nie tylko dostęp do rozrywki, lecz także dodatkowych funkcji takich, jak np. room service.
Telewizory hotelowe – domowy komfort
Pokoje hotelowe muszą być przede wszystkim komfortowe, ale także odpowiednio wyposażone. By zapewnić gościom pełną satysfakcję, powinny również oferować dostęp do rozrywki. Nowoczesne telewizory hotelowe odpowiadają na wszystkie oczekiwania zarówno gości, jak i menedżerów hotelu. Urządzenia te, podobnie jak telewizory konsumenckie, cechują się wysoką jakością obrazu (również w rozdzielczości UHD, jak np. telewizor hotelowy Samsung z serii HD890U) i nowoczesnym designem.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Telewizory hotelowe oferują zaawansowane funkcje kontrolne, ograniczające możliwości regulacji odbiorników, m.in. blokadę maksymalnej głośności, blokadę ustawień telewizora czy dostępu do menu. Są to bardzo ważne funkcje z punktu widzenia hotelarzy. Zapewniają one trwałość urządzeń i bezawaryjne funkcjonowanie przez dłuższy czas. Jednak najważniejszą ich cechą są liczne opcje, które dają gościom hotelowym większy komfort pobytu.
Asystent do zadań specjalnych
Telewizory hotelowe stają się spersonalizowanym centrum rozrywki, który w pełni dostosowuje się do klienta już od momentu jego rejestracji na recepcji. Urządzenie staje się inteligentnym centrum multimedialnym, dla którego możliwość oglądania telewizji jest zaledwie jedną z bardzo wielu funkcji. Nowoczesny system TV hotelowej pozwala przesyłać na ekran telewizora interaktywne komunikaty, jak np. informacje o promocjach, menu restauracji i wiele innych. Opcje te wzbogacają ofertę hotelu i, jak pokazują doświadczenia wielu dyrektorów hoteli, generują większe zyski.
Co więcej, dostosowanie wersji językowej komunikatu do klienta również nie jest problemem – zarówno jeśli chodzi o menu ekranu głównego, jak i pozostałe treści, w tym kanałów telewizyjnych. Odpowiednio skonfigurowany telewizor może pełnić rolę osobistego opiekuna klienta, swoistego konsjerża.
Bardzo przydatną funkcją urządzenia jest możliwość zindywidualizowania wyświetlanych komunikatów na ekranie telewizora. Przykładowo, dla klientów reprezentujących daną firmę, która zorganizowała w hotelu konferencję, istnieje możliwość emitowania specjalnych zawiadomień, takich jak agenda dnia czy dodatkowe informacje o danym wydarzeniu. Równie istotną funkcją jest możliwość łatwej integracji telewizorów z urządzeniami mobilnymi gości oraz korzystanie z wielu dodatkowych aplikacji, które także są możliwe dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu. Realizację tych funkcji zapewnia system Samsung LYNK Reach.
Zaawansowane zarządzanie
W celu sprawnego i jednolitego funkcjonowania telewizorów w hotelu, konieczne jest wdrożenie systemu zarządzającego. Pojedyncze urządzenia muszą stanowić swoisty ekosystem, który w efekcie zapewni odbiorcom wysoki poziom rozrywki, a menedżerom – pełną kontrolę nad wszystkimi telewizorami w sieci.
Nowoczesny system zarządzania treścią w telewizorach hotelowych taki jak np. LYNK Reach firmy Samsung, opiera się na zdalnym serwerze centralnym. Rozwiązanie tego typu oferuje personelowi hotelowemu pełen wgląd w funkcjonowanie i treści wyświetlane na nieograniczonej liczbie wyświetlaczy znajdujących się na terenie obiektu – wszystko to na jednym ekranie zdalnego zarządzania. Rozwiązanie to czyni prostym tworzenie wysokiej jakości materiałów informacyjnych i przesyłanie ich na ekrany telewizorów w pokojach gości. Ta zwiększona użyteczność umożliwia ustawianie poleceń, ponowne uruchamianie telewizorów i sieci oraz udostępnianie aplikacji za pomocą kilku kliknięć, eliminując niezbędne dotychczas wizyty pracowników w każdym pokoju.
Źródło: infowire.pl