Jak wynika z badań domu mediowego Zenith – w 2017 roku przeciętna osoba przeznaczy po 170 minut dziennie na telewizję i o 30 minut mniej na Internet. Badania potwierdzają również, że z roku na rok przeznaczamy coraz więcej czasu na korzystanie z mediów. W dobie smartfonów i powszechnego dostępu do internetu szczególną uwagą cieszą się serwisy społecznościowe.
Raport specjalistów Zenith obejmuje aż 71 rynków, w tym Polskę. Wynika z niego, że różnica pomiędzy czasem który ludzie poświęcają na telewizję i Internet będzie się stopniowo zmniejszała. W tym roku to jeszcze około 30 minut, ale już za dwa lata ma się zmniejszyć do 7. Wyniki badań potwierdzają trend związany ze stopniowym zmniejszaniem się naszego zainteresowania mediami tradycyjnymi (prasa, radio, telewizja i kino). Jeszcze w 2010 roku korzystaliśmy z nich średnio 364 min., obecnie tylko 316.
Biorąc pod uwagę dane z 2016 roku przeciętny człowiek spędził 456 minut dziennie korzystając z mediów, czyli o 45 minut więcej niż w roku 2010. Badanie odzwierciedla również wzrost aktywności w Internecie za pośrednictwem smartfonów. Obecnie człowiek korzysta z sieci za pomocą urządzeń mobilnych średnio aż 122 minuty dziennie (dla porównania – w 2010 roku było to zaledwie 10 minut). Udział tych urządzeń w internecie w latach 2010 – 2016 wzrastał średnio o 44 proc. rocznie. Wymusiło to na operatorach stopniowe dostosowywanie stron do urządzeń mobilnych.
A jak wygląda korzystanie z mediów społecznościowych? Ciekawe badania przeprowadziła amerykańska agencja marketingowa Mediakix. Obliczyła ona ile lat przeznaczamy na Internet, przy założeniu, że umowna długość naszego życia wynosi 79 lat. Okazuje się, że przeciętny człowiek poświęca powyżej 5 lat swojego życia na media społecznościowe.
Firma wskazała średnią czasu jaki przeznaczamy na każdy z wielkich serwisów w ciągu dnia. Pierwsze miejsce zajął YouTube z 40 minutami, drugie miejsce Facebook, na który poświęcamy tylko o 5 minut mniej. Kolejne miejsca zajmowały: Snapchat – 25 minut, Instagram – 15 i Twitter 1 minutę.