• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    trzaskowski i nawrocki start debaty

    Zgrzyt na początku debaty. Internauci zwracają uwagę na moment uścisku dłoni: „Łapa boli” [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Debata prezydencka. Nawrocki usłyszał pytanie o Covid-19. „Nie zgadzałem się”

    nawrocki i trzaskowski

    Nawrocki zapytał Trzaskowskiego o szpital. Dostał ostrą kontrę

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Nawrocki pod ostrzałem ukraińskiej prasy. „Główny nacjonalistyczny kandydat”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    trzaskowski i nawrocki start debaty

    Zgrzyt na początku debaty. Internauci zwracają uwagę na moment uścisku dłoni: „Łapa boli” [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Debata prezydencka. Nawrocki usłyszał pytanie o Covid-19. „Nie zgadzałem się”

    nawrocki i trzaskowski

    Nawrocki zapytał Trzaskowskiego o szpital. Dostał ostrą kontrę

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Nawrocki pod ostrzałem ukraińskiej prasy. „Główny nacjonalistyczny kandydat”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Moto

Testujemy używane: Mitsubishi Pajero

2 marca 2014
Kategorie: Moto, Testy
Testujemy używane: Mitsubishi Pajero
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Mitsubishi Pajero z pewnością nie należy do bulwarowych terenówek – ten „misiek”, mimo sporego wieku, dalej jest ciekawą propozycją dla osób szukających samochodu do pokonywania ciężkiego terenu.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/993x662q90/850/fnmi.jpg” width=”640″ height=”400″ lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/856/9zjs.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Mitsubishi Pajero II generacji zadebiutowało w 1991 roku wzbudzając niemałą sensacje. Elegancka, ponadczasowa stylizacja nawet po 23latach od premiery znajduje swoich sympatyków. W porównaniu do pierwszej generacji, samochód ten zyskał na elegancji i komforcie, dzięki czemu grono potencjalnych nabywców znacznie się zwiększyło. Nadal jest to samochód do lasu, lecz gdy zajdzie potrzeba, wystarczy go umyć i już można jechać do opery czy na eleganckie przyjęcie.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/163/aeov.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Wnętrze tego samochodu również zostało ucywilizowane. Polepszono wyciszenie kabiny, zastosowano wygodniejsze fotele, w wyposażeniu częściej pojawiała się klimatyzacja. Deska rozdzielcza zyskała na wyglądzie, ergonomii oraz jakości użytych materiałów, mimo to wskaźniki z których można wyczytać między innymi kąt pochylenia nadwozia, skutecznie przypominają do czego ten samochód został stworzony. Dużym minusem kabiny Pajero jest szerokość – w drugim rzędzie jest najzwyczajniej ciasno. Na plus należy zaliczyć występowanie 7-mio osobowych wersji chociaż ostatni rząd lepiej traktować jako opcję awaryjną.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/809/cx0v.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/43/uwvs.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/585/df3z.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Gamę silnikową tworzy 6 silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Każda z jednostek benzynowych posiada 6cylindrów w układzie V i pojemność 3 lub 3.5litra. Motory o pojemności 3 litrów legitymują się mocą od 150 do 181koni mechanicznych, zaś 3,5litrowe od 194 do 245koni mechanicznych. Jednostki wysokoprężne to znana z pierwszej generacji 2.5TD o mocy 99koni mechanicznych oraz 2.8TD o mocy 128koni mechanicznych.
Rozsądnym wyborem wydaje się jednostka benzynowa o pojemności 3litrów i mocy 150KM z instalacją gazową. Zapewnia przyzwoite osiągi przy czym bezproblemowo współpracuje z instalacją LPG spalając ok 16-17l gazu na 100km. Jeśli zdecydujemy się na silnik diesla, należy pamiętać o regularnej wymianie pasków(rozrządu i wałka wyrównoważającego) i oleju, którego interwał wymiany wynosi zaledwie 7500km.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/36/f9yw.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/5/tihj.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Układ przeniesienia napędu przeszczepiono z poprzedniej generacji. Z czasem zaczęto montować napęd o nazwie Super Select, stosowany do obecnych czasów. Był to wtedy bardzo zaawansowany technicznie napęd wyposażony w skrzynię rozdzielczą z centralnym dyferencjałem. Dodatkowo w terenie pomagała seryjnie montowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Napęd Super Select w odróżnieniu od innych napędów 4WD umożliwia jeżdżenie samochodem z włączonymi dwoma napędami po twardej nawierzchni. Na dobrej nawierzchni można odłączyć przednią oś. Do dziś nie jest to standardem wszystkich terenówek.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/11/in48.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Konstrukcja Pajero II opiera się na ramie, kontakt z kołami zapewnia zawieszenie niezależne z wahaczami poprzecznymi i drążkami skrętnymi z przodu, natomiast z tyłu mamy sztywną oś z wzdłużnymi wahaczami, zawieszoną na sprężynach śrubowych.

Wady

  • korozja
  • wąskie wnętrze
  • słabe hamulce
  • wysokie zużycie paliwa
  • ogólne wyeksploatowanie egzemplarzy dostępnych na rynku

Zalety

  • jakość wykonania
  • możliwość ciągnięcia ciężkich przyczep
  • sprawność terenowa
  • wolno starzejąca się sylwetka

Pajero II to samochód stworzony do ciężkiej pracy ale i używanie go jako samochodu rodzinnego nie będzie zbytnim faux pas… Tylko trzeba wszystko dobrze skalkulować.
Foto:Piotr Ziarkowski

 

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine