• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    PILNE PROJEKT

    Tragiczny wypadek na S8. Cztery osoby nie żyją

    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Gawkowski o Rosji: „Nie chcę nikogo straszyć, ale to, co wiem…”

    Generał Komornicki nie wytrzymał. „Polska – popychadło i wypychadło”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Incydent na torach kolejowych w Koszalinie. Służby interweniowały po zgłoszeniu podejrzanego przedmiotu

    grzegorz braun

    Czarzasty nie wpuści Brauna do Sejmu. „To jest skandalem po prostu”

    Trump postawił warunek Putinowi. „Nie będę tracić czasu”

    Trump krytykuje dostawy broni do Ukrainy. „Wojna, której można było uniknąć”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    PILNE PROJEKT

    Tragiczny wypadek na S8. Cztery osoby nie żyją

    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Gawkowski o Rosji: „Nie chcę nikogo straszyć, ale to, co wiem…”

    Generał Komornicki nie wytrzymał. „Polska – popychadło i wypychadło”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Incydent na torach kolejowych w Koszalinie. Służby interweniowały po zgłoszeniu podejrzanego przedmiotu

    grzegorz braun

    Czarzasty nie wpuści Brauna do Sejmu. „To jest skandalem po prostu”

    Trump postawił warunek Putinowi. „Nie będę tracić czasu”

    Trump krytykuje dostawy broni do Ukrainy. „Wojna, której można było uniknąć”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Moto

Testujemy używane: Mitsubishi Pajero

2 marca 2014
Kategorie: Moto, Testy
Testujemy używane: Mitsubishi Pajero
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Mitsubishi Pajero z pewnością nie należy do bulwarowych terenówek – ten „misiek”, mimo sporego wieku, dalej jest ciekawą propozycją dla osób szukających samochodu do pokonywania ciężkiego terenu.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/993x662q90/850/fnmi.jpg” width=”640″ height=”400″ lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/856/9zjs.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Mitsubishi Pajero II generacji zadebiutowało w 1991 roku wzbudzając niemałą sensacje. Elegancka, ponadczasowa stylizacja nawet po 23latach od premiery znajduje swoich sympatyków. W porównaniu do pierwszej generacji, samochód ten zyskał na elegancji i komforcie, dzięki czemu grono potencjalnych nabywców znacznie się zwiększyło. Nadal jest to samochód do lasu, lecz gdy zajdzie potrzeba, wystarczy go umyć i już można jechać do opery czy na eleganckie przyjęcie.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/163/aeov.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Wnętrze tego samochodu również zostało ucywilizowane. Polepszono wyciszenie kabiny, zastosowano wygodniejsze fotele, w wyposażeniu częściej pojawiała się klimatyzacja. Deska rozdzielcza zyskała na wyglądzie, ergonomii oraz jakości użytych materiałów, mimo to wskaźniki z których można wyczytać między innymi kąt pochylenia nadwozia, skutecznie przypominają do czego ten samochód został stworzony. Dużym minusem kabiny Pajero jest szerokość – w drugim rzędzie jest najzwyczajniej ciasno. Na plus należy zaliczyć występowanie 7-mio osobowych wersji chociaż ostatni rząd lepiej traktować jako opcję awaryjną.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/809/cx0v.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/43/uwvs.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/585/df3z.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Gamę silnikową tworzy 6 silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Każda z jednostek benzynowych posiada 6cylindrów w układzie V i pojemność 3 lub 3.5litra. Motory o pojemności 3 litrów legitymują się mocą od 150 do 181koni mechanicznych, zaś 3,5litrowe od 194 do 245koni mechanicznych. Jednostki wysokoprężne to znana z pierwszej generacji 2.5TD o mocy 99koni mechanicznych oraz 2.8TD o mocy 128koni mechanicznych.
Rozsądnym wyborem wydaje się jednostka benzynowa o pojemności 3litrów i mocy 150KM z instalacją gazową. Zapewnia przyzwoite osiągi przy czym bezproblemowo współpracuje z instalacją LPG spalając ok 16-17l gazu na 100km. Jeśli zdecydujemy się na silnik diesla, należy pamiętać o regularnej wymianie pasków(rozrządu i wałka wyrównoważającego) i oleju, którego interwał wymiany wynosi zaledwie 7500km.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/36/f9yw.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]
[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/5/tihj.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Układ przeniesienia napędu przeszczepiono z poprzedniej generacji. Z czasem zaczęto montować napęd o nazwie Super Select, stosowany do obecnych czasów. Był to wtedy bardzo zaawansowany technicznie napęd wyposażony w skrzynię rozdzielczą z centralnym dyferencjałem. Dodatkowo w terenie pomagała seryjnie montowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Napęd Super Select w odróżnieniu od innych napędów 4WD umożliwia jeżdżenie samochodem z włączonymi dwoma napędami po twardej nawierzchni. Na dobrej nawierzchni można odłączyć przednią oś. Do dziś nie jest to standardem wszystkich terenówek.

[image src=”https://imagizer.imageshack.us/v2/791x527q90/11/in48.jpg” width=”640″ height=”400” lightbox=”yes” align=”center”]

Konstrukcja Pajero II opiera się na ramie, kontakt z kołami zapewnia zawieszenie niezależne z wahaczami poprzecznymi i drążkami skrętnymi z przodu, natomiast z tyłu mamy sztywną oś z wzdłużnymi wahaczami, zawieszoną na sprężynach śrubowych.

Wady

  • korozja
  • wąskie wnętrze
  • słabe hamulce
  • wysokie zużycie paliwa
  • ogólne wyeksploatowanie egzemplarzy dostępnych na rynku

Zalety

  • jakość wykonania
  • możliwość ciągnięcia ciężkich przyczep
  • sprawność terenowa
  • wolno starzejąca się sylwetka

Pajero II to samochód stworzony do ciężkiej pracy ale i używanie go jako samochodu rodzinnego nie będzie zbytnim faux pas… Tylko trzeba wszystko dobrze skalkulować.
Foto:Piotr Ziarkowski

 

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine