Doniesienia o niezwykłym wynalazku Chińczyków potwierdziły się. Napędy rakietowe EmDrive już wkrótce mogą znaleźć swoje zastosowanie we wszystkich chińskich satelitach.
W myśl wynalazku satelity chińskie mają zostać wyposażone w silniki elektromagnetyczne, które do osiągania zawrotnych prędkości nie będą potrzebowały paliwa rakietowego. Chińskie Ministerstwo Nauki i Technologii potwierdza – Urządzenie, które całkowicie przeczy dotychczasowym prawom fizyki, działa doskonale.
Prace nad EmDrive rozpoczęły się w 2010 roku. Władze chińskie liczą teraz na ogrom zysków, które mają pojawić się z oszczędności na paliwie rakietowym, ale również z powodu zawrotnych prędkości, które mają osiągać ich satelity.
Warto dodać, że równolegle napęd elektromagnetyczny testuje amerykańska agencja kosmiczna – NASA. Pracownicy potwierdzają, że urządzenie działa bez zarzutu. Pojawił się jeden szkopuł. Żaden fizyk nie jest w stanie udowodnić – dlaczego.
Napęd ten jest sprzeczny z III zasadą dynamiki Newtona, zgodnie z którą każdej akcji musi towarzyszyć reakcja równa co do wartości i kierunku lecz przeciwnie zwrócona. W napędzie EmDrive prawo Newtona nie działa. Zamiast ciężkiego i mało wydajnego paliwa rakietowego, napęd wykorzystuje odbicia fal elektromagnetycznych wewnątrz metalowego stożka.
Chińskie instytucje badawcze przeprowadziły w ostatnich latach szereg długoterminowych badań napędu EmDrive. Potwierdziły one to, co podała niedawno NASA – powiedział w wywiadzie Chen Yue, szef działu komunikacji satelitarnej w Chińskiej Akademii Technologii Kosmicznej. Udało nam się opracować prototyp silnika. Eksperymenty powtarzane przez kilka lat na testowej platformie potwierdzają, że ten napęd wytwarza siłę ciągu. Obecnie testujemy już silnik na niskiej orbicie okołoziemskiej – dodał.
Chiński inżynier – Li Feng z Chińskiej Akademii Technologii Kosmicznej powiedział: Aby technologia mogła zostać masowo wdrożona w pojazdach kosmicznych i rakietach, trzeba zwiększyć siłę ciągu z kilku miliniutonów do poziomu od 100 miliniutonów do 1 niutona. Wtedy satelity będą w stanie utrzymać się na orbicie. W tym celu musi zostać poprawiona konstrukcja komory, aby zmniejszyć straty elektryczne wynikające ze specyfiki materiału, z którego jest ona wykonana. Kolejny problem polega na tym, w której części satelity umieścić silnik elektromagnetyczny, gdyż od tego zależy temperatura w komorze silnika, a więc i siła ciągu.
Li Feng jest pewny sukcesu: Obecnie technologia EmDrive wkroczyła w zaawansowaną fazę rozwoju. Wdrożymy ją tak szybko jak to tylko możliwe. To nie jest łatwe, ale mamy pewność, że to się uda – dodał na koniec.