W obecnych czasach trudno myśleć o rozwoju e-sklepu ograniczając się do sprzedaży na rynku lokalnym. Każdy, kto planuje rozwój swojej firmy wie, że w pewnym momencie ekspansja zagraniczna staje się nieunikniona. W sytuacji, gdy każda firma jest globalna i odległa od konkurencji na jedno kliknięcie. Tu liczy się nie tylko dobry proces logistyczny, konkurencyjna oferta i wiralna reklama, ale też odpowiedni system płatności, który będzie wspierał międzynarodowych klientów i ich potrzeb. System musi być nie tylko niezawodny, ale też oferować pełną gamę rozwiązań, które zapewnią klientom komfort i dopasowanie do ich możliwości.
3 modele Płatności Międzynarodowych
Zakupy w Internecie mają zasięg globalny. Klienci Twojego e-sklepu mogą być nawet z drugiego końca świata. Zdecydowanie chętniej zrealizują transakcje w Twoim serwisie jeśli proces płatności będzie łatwy, bez względu na walutę ich kraju.
Czytaj także: Sklep w kieszeni. E-handel to za mało, nadchodzi m-handel
Wielokrotnie nagradzany systemu e-płatności Dotpay udostępnia docenioną przez ekspertów e-commerce usługę Płatności Międzynarodowe Dotpay, w ramach, której wyróżnimy trzy zasadnicze modele przyjmowania płatności od klientów zagranicznych. Po pierwsze umożliwia on przyjmowania wpłat w różnych walutach (UR, USD, GBP, CZK), po drugie w bramce płatności udostępnia kanał płatności SEPA pozwalający na swobodną realizacje płatności w EURO. I wreszcie po trzecie oferuje usługę eDCC, czyli przyjmowanie płatności w walucie instrumentu płatniczego (obecnie już w aż 32 walutach).
Wspomniana usługa Dotpay to prawdziwa zmiana jakościowa w systemach płatności elektronicznej. Polskim sklepom i serwisom online umożliwia swobodną, a przy tym dynamiczną ekspansję transgraniczną. Z punktu widzenia płacącego proces płatności staje się zdecydowanie prostszy. Z punktu widzenia e-sklepu usługa ta usprawnia proces rozliczania transakcji.
Wsparcie infrastruktury Dotpay
System Płatności Międzynarodowych ma pełne wsparcie dojrzałej i bardzo rozbudowanej infrastruktury Dotpay. Dzięki szerokiej gamie usług i funkcjonalności dedykowanych dla branży e-commerce Dotpay umożliwia optymalizacje procesu płatności. Światowej klasy systemy zabezpieczeń, szyfrowania i ochrony przed cyberprzestępcami sprawia, że ten system jest pewną i bezpieczną metodą dla transakcji przeprowadzanych na całym świecie. Dodatkowym atutem jest to, że wiele platform sklepowych udostępnia w/w system płatności w standardzie. Łatwa i szybka integracja poprzez API także być może wpływa na stale rosnące zainteresowanie tym systemem płatności.
Cel: Wysoka konwersja
Jak mówi Jakub Gierszyński z Decathlon Polska: Bramka płatnicza Dotpay daje możliwość płatności dowolną metodą czy kanałem płatniczym. Płacący zawsze znajdzie tam najdogodniejszy dla siebie sposób zapłaty, dzięki czemu może sprawniej bezpiecznie dokonać płatności. Dla nas jako dla sklepu przekłada się to na lepszą konwersję.
System nie tylko dla stacjonarnych
Zastosowanie dobrego systemu płatności pośrednio może wpłynąć na wzrost konwersji w e-sklepie ponieważ zadowolony klient wraca i poleca Twój serwis innym. Na zadowolenie klienta wpływa nie tylko dobra oferta (stosunek jakości do ceny produktów), ale także to na ile wygodny jest proces płatności, to ile kroków musi wykonać, aby zrealizować płatność. Dzięki licznym możliwościom, jakie oferuje wspomniany już system płatności kupujący może zrealizować transakcje nawet jednym kliknięciem. Co więcej, dzięki funkcjonalnościom wspierającym sprzedaż w kanale m-commerce, może to zrobić mobilnie, czyli nawet ze smartfona.
Klient może wykorzystać w pełni możliwości bardzo wszechstronnej platformy e-commerce, która powstała w wyniku wielu lat opracowywania i pracy z kluczowymi graczami w tej branży.