Na początku czerwca krakowskiemu MPK udało się za drugim razem wyłonić dostawcę 15 autobusów klasy midi. Zwycięzcą okazał się uratowany od likwidacji Autosan.
Wspomniałem, że zwycięzce przetargu udało się wybrać za drugim razem. Dlaczego? W czasie pierwszego podejścia MPK odrzuciło ofertę Ursusa będącego dealerem Autosana. Drugim konkurentem był Solaris jednakże jego oferta nie mieściła się w szacunkach krakowskiego przewoźnika. Drugi przetarg ogłoszono w drugiej połowie kwietnia. Warunki przetargu były takie same jak poprzednio. Najtańszą ofertę zaprezentował Autosan, który to zaoferował 15 pojazdów SanCity 9LE za niecałe 15 milionów złotych.
Drugą ofertę przedstawił Solaris, który za dostawę 15 sztuk Urbino 8,9LE policzył sobie prawie 16,5 miliona złotych. Autosan miał przewagę w kryterium cenowym jednakże Solaris przodował w kryterium technicznym. Wątpliwe ażeby przetargowi znów musiała przyglądać się Krajowa Izba Odwoławcza. Miejmy nadzieję, że będzie to dla sanockiej fabryki mobilizujący krok ażeby zwiększyć swoją obecność na krajowym rynku autobusów.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
źródło: infobus.pl
fot: pl.wikipedia.org/ Lowdown