Polski startup IamBot pokonał setki konkurentów z całego świata i zakwalifikował się do METRO Accelerator powered by Techstars. To prestiżowy program METRO Wholesale & Food Specialist AG i Techstars, wspierający innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego. IamBot, wraz z ośmioma pozostałymi wyróżnionymi inicjatywami, otrzyma wsparcie ponad setki doświadczonych międzynarodowych ekspertów i ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro.
Program METRO Accelerator powered by Techstars, prowadzi METRO Wholesale & Food Specialist AG – do której należy sieć hurtowni MAKRO Polska. Projekt zaadresowany jest do startupów, które oferują innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla handlu detalicznego. Spośród setek kandydatur z 24 krajów wybrano dziewięć, które przez trzy miesiące – od czerwca do września br.– mogą korzystać z powierzchni biurowej, finansowania i wsparcia mentorów. Wyróżnione startupy otrzymają zatem kompleksowe wsparcie, które pozwoli im zakończyć program z gotowym modelem biznesowym i zaistnieć na rynku. Do udziału w programie zakwalifikowała się inicjatywa z Polski – IamBot, dostawca wirtualnych asystentów zakupowych.
IamBot to rozwiązanie ułatwiające znalezienie w sklepach internetowych rzeczy, które widzimy w danym momencie. Wystarczy, że zrobimy zdjęcie interesującego nas przedmiotu – ubrania, pokrowca na telefon czy lampy – i wyślemy je do chatbotu danej marki stworzonego przez IamBot w aplikacji Facebook Messenger. Następnie ten w kilka sekund przeszuka ofertę z danego sklepu i przedstawi nam znalezione produkty wraz z cenami – gotowe do zamówienia online. IamBot jest liderem w dziedzinie conversational commerce wspieranej przez rozpoznawanie obrazów.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
„Nasz chatbot „zmienia życzenia w rzeczywistość”. To absolutna rewolucja, która sprawi, że zakupy już nigdy nie będą takie, jak wcześniej. Klienci nie muszą teraz samodzielnie przeglądać stron, zupełnie bez wysiłku otrzymają różnorodne opcje zakupowe i ogromną wolność wyboru. Tworzymy nowy kanał sprzedaży, wykorzystując potencjał, popularność i funkcjonalności Messengera. Wierzymy, że przyczyni się to do rozwoju sklepów e-commerce, ale także wesprze wielokanałowe rozwiązania dla całego sektora handlu detalicznego. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, umożliwiamy markom także śledzenie trendów konsumenckich i dotarcie do klientów ze spersonalizowaną ofertą” – mówi Paweł Kołacz, twórca IamBot.
„Jesteśmy dumni, że polska firma została wyróżniona spośród setek konkurentów z całego świata. IamBot ma ogromny potencjał, który z pewnością zostanie dostrzeżony przez międzynarodowych inwestorów dzięki METRO Accelerator powered by Techstars. Wierzymy, że funkcjonalności oferowane przez inicjatywę IamBot usprawnią procesy biznesowe w sklepach detalicznych, które stanowią naszą kluczową grupę klientów” – mówi Eric Poirier, prezes MAKRO Polska.
Finał programu METRO Accelerator powered by Techstars odbędzie się 5 września br. w Berlinie. Wówczas przedsiębiorcy zaprezentują inwestorom z całego świata gotowe i przeskalowane rozwiązania biznesowe.
„Udział w METRO Accelerator powered by Techstars to dla nas niepowtarzalna szansa na uzyskanie wsparcia od ekspertów z całego świata. Możemy inspirować się globalnymi korporacjami, przeskalować nasz biznes, wdrażać niespotykane rozwiązania, a przez to rozwijać się i wejść na arenę międzynarodową” – dodaje Paweł Kołacz.
źródło: infowire.pl