Trzeba przyznać, że to odważny krok ze strony Lidla. Jako substytut tytoniu w tradycyjnych papierosach sieć rozpoczęła sprzedaż produktów z konopii indyjskich. Asortyment taki można znaleźć na terenie niemieckojęzycznej i zachodniej Szwajcarii.
„Trawka” w Lidlu? Coś, co u nas jest nie do pomyślenia w Szwajcarii od połowy kwietnia stało się codziennością. Właśnie wtedy sieć wprowadziła do sprzedaży dwa produkty z konopii indyjskich. Są one sprzedawane jako substytut tytoniu w tradycyjnych papierosach.
Lidl sprzedaje produkty firmy „The Botanicals”. Konopie sprzedawane w sieci handlowej pochodzą wyłącznie z terenów Szwajcarii. Uprawiane są w pomieszczeniach zamkniętych i częściowo zautomatyzowanych szklarniach. Jest jednak pewien haczyk.
Wszyscy, którzy liczyli na „odlot” mogą poczuć się zawiedzeni. Okazuje się bowiem, że konopie z Lidla zawierają bardzo małą ilość THC, który odpowiada za psychoaktywne efekty marihuany. Za to kusząca może być cena, ponieważ za 1,5 grama produktu uprawianego w zamkniętych pomieszczeniach klienci zapłacą ok. 15 euro, zaś za 3 gramy konopii uprawianej w szklarniach – ok. 16,5 euro.