24 lipca 1959 roku rozpoczęto produkcję seryjną samochodu FSC Żuk i produkowano je aż do 13 lutego 1998 roku. Przez cały okres produkcji wyprodukowano 587 500 sztuk wszystkich odmian tego modelu.
W 1957 roku w lubelskiej FSC rozpoczęto pracę nad nowym samochodem dostawczym, który miałby zastąpić Lublina 51. Konstruktorzy(Stanisław Tański oraz Roman Skwarek, designer Julian Kamiński) mieli za zadanie zbudowanie samochodu dostawczego wykorzystującego do maksimum podzespoły z samochodu Warszawa M-20. Pierwsze Żuki były napędzane przez dolnozaworowe silniki M-20 o mocy 50 KM sprzężone z czterobiegową skrzynią biegów dzięki czemu można było podróżować z maksymalną prędkością 90 km/h, a spalanie wynosiło 14 litrów benzyny na 100 km.
Żuk doczekał się wielu odmian, między innymi odmiany pożarniczej A 15(A 14 na eksport), z silnikiem górnozaworowym (A 11), ze zmniejszoną ładownością do 850 kg (A 05) czy też ze zwiększoną ładownością do 1.5 T (A 08).
W 1976 roku trwały rozmowy z General Motors na temat zakupu licencji na brytyjskie Bedfordy w celu produkowania następcy dla Żuka lecz nic z nich nie wynikło i Żuk nadal pozostawał w produkcji bez większych zmian aż do 1998 roku.
Czytaj także: Chcą zburzyć Pałac Kultury i Nauki w Warszawie