Kilka dni temu na łamach „Newsweeka” ukazał się tekst Pauli Szewczyk. Autorka opisuje w nim, że na terenie naszego kraju faktycznie istniały polskie obozy koncentracyjne. Tekst oburzył społeczność internetową. Twitterowy bloker „Premier Tux” opublikował na swoim profilu nagranie, na którym zasłania najnowsze wydanie wspomnianej gazety. Zachęcił jednocześnie, aby pozostali internauci również zaangażowali się w tę akcję i gdy tylko zobaczą tygodnik na półce, starali się go „zakopać” pod innymi tytułami.
Tekst, który ukazał się na łamach „Newsweeka” dotyczy najnowszej książki Marka Łuszczyny, pt. „Mała zbrodnia. Polskie obozy koncentracyjne”. Autor, którego wypowiedzi pojawiają się w artykule, używa sformułowania „polskie obozy koncentracyjne” w odniesieniu do obozów założonych przez sowieckiego okupanta na terenie Polski. Cały tekst przeczytają państwo W TYM MIEJSCU.
Publikacja „Newsweeka” spotkała się z ostrą krytyką środowiska internetowego oraz Reduty Dobrego Imienia. Przedstawiciele tej organizacji opublikowali w tym celu nawet specjalne oświadczenie. W konsekwencji pojawienia się książki i artykułu w „Newsweeku” przeciętny, niezorientowany w temacie odbiorca informacji doznaje dysonansu – z jednej strony rząd polski i obywatele żądają zakazu używania określenia „polski obóz koncentracyjny”, a z drugiej strony renomowane wydawnictwo i tygodnik używają tego określenia w stosunku do obozów, które powstały na ziemi polskiej już po II wojnie światowej, założone przez NKWD lub organy represji PRL. Efektem tego jest dezinformacja (lub po prostu – kłamstwo oświęcimskie) pojawiająca się w przestrzeni publicznej – czytamy.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Wspomniani internauci poszli o krok dalej. Twitterowy bloger „Premier Tux” postanowił bowiem zainicjować akcję zasłaniania „Newsweeka” na półkach salonów prasowych, czy stacji benzynowych. W tym celu zamieścił na swoim profilu… instrukcję wideo.
Akcja zasłoń Newsweeka! pic.twitter.com/sIKkg6aTpc
— Premier Tux?? ن (@bukarolbu) 23 stycznia 2017
A jakie jest Wasze zdanie? Zaangażujecie się w tę akcję? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!
źródło: Reduta Dobrego Imienia, Twitter/Premier Tux
Fot. Twitter/Premier Tux