W krajach takich jak Bułgaria, Dania, Czechy, Francja, Finlandia, Chorwacja i Estonia obywatele najchętniej zajmą się pracami w domu i ogrodzie. Mieszkańcy Wysp Brytyjskich natomiast wydadzą 15% środków na wakacyjne aktywności, przy czym Holendrzy przeznaczą 16% na udział w wydarzeniach muzycznych. Co ciekawe, wszelkie inicjatywy dla najmłodszych w najwyższym stopniu podejmowane będą w Polsce (19%), kolejno w Rumunii (18%) i Norwegii (16%).
Od 2014 roku Grupa Ferratum pyta Europejczyków oraz obywateli krajów Wspólnoty Narodów o podzielenie się informacjami odnośnie wydatków ich gospodarstw domowych. Badanie jest przeprowadzane dwa razy w roku – podczas europejskich wakacji i tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Celem przeprowadzonego obecnie badania jest przegląd najczęstszych wydatków klientów podczas okresu wakacyjnego. Jakie zakupy najczęściej robione są w wakacje oraz jak różnią się zachowania klientów w poszczególnych krajach? Które aktywności są najbardziej popularne w tym roku?
Najpopularniejszym sposobem na spędzenie tych wakacji jest podróż krajowa (18%), kolejno spędzanie czasu na plaży, chodzenie do różnych lokali takich jak restauracje czy kawiarnie, a także robienie zakupów (13%). Na Łotwie i Litwie około jedna piąta przeznaczonych środków na okres letni zostanie dedykowana zakupom odzieżowym. Najmniej popularna preferencja tego lata to zajęcia sportowe i rekreacyjne, ankietowani odpowiedzieli, że nie są przygotowani by wydać na nie więcej niż 5%. Tendencja wydawania dwukrotnie więcej na wakacje w porównaniu do ferii zimowych jest taka sama w każdym z krajów biorących udział w Wakacyjnym Barometrze.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Rokowanie tegorocznych wydatków ankietowanych klientów formuje się analogicznie do poprzedniego roku. Obserwuje się, że tylko pewne tendencje znacznie się zmieniły. Przykładowo, wydatki mieszkańców niektórych krajów powiększą się aż dwa razy, 40% spośród respondentów będzie w stanie wydać taką samą ilość środków na wakacje, natomiast 30% gospodarstw domowych przeznaczy na urlop więcej niż w ubiegłym roku.
Więcej szczegółów TUTAJ
Źródło: inf. prasowa