W styczniu tego roku marka Dolce&Gabbana zaprezentowała światu nową kolekcję, dedykowaną muzułmanom. Ubrania nie były jednak dostępne dla szerszego grona klientów. Sytuację wykorzystały sklepy sieciowe, które udostępnią je w ogólnej sprzedaży.
Mowa o H&M oraz Marks&Spencer, które powoli wypełniają niszę na rynku. Obie marki mają w swojej ofercie kilka wzorów ubrań związanych z islamem. W brytyjskiej firmie można kupić muzułmański strój kąpielowy dla kobiety. Cena takiego ubrania wynosi prawie 50 funtów. H&M od prawie roku oferuje z kolei hidżaby. Islamska moda dotarła również do firmy House of Fraser. Brytyjska sieć domów towarowych w swej ofercie ma również hidżaby, lecz są one przeznaczone do ćwiczeń gimnastycznych.
Odzież to kolejny rynek, w którym coraz więcej do powiedzenia ma islam. Warto wspomnieć o linii lotniczej Rayani Air, która podporządkowała się w pełni muzułmanom. W samolotach obowiązują bowiem ścisłe reguły ubioru, a przed każdym lotem odmawiana jest modlitwa.