Pod koniec tego roku handel detaliczny w internecie ma być wart 27, 3 mld zł. To wzrost aż o 15 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Polacy najchętniej kupują elektronikę i ubrania.
Spośród wszystkich polskich internautów aż 62 proc. robi zakupy przez internet – tak wynika z badań firmy badawczo-konsultingowej PMR. Tym samym Polacy plasują się w okolicach światowej średniej. Najwięcej przez internet kupuje się w Indiach (75 proc. internautów), Chinach (70 proc.) i Holandii (70 proc.) Najbardziej niechętni e-zakupom są Szwajcarzy (45 proc.), Belgowie (47 proc.), Austriacy (47 proc.) i Amerykanie (50 proc.).
Jak więc wynika z badań to nie w państwach najbardziej rozwiniętych najchętniej robi się zakupy przez internet. Zapewne niewielu zakłądało, że liderem w tym rankingu będą Indie – relatywnie biedny kraj. Jednak taki wynik ma inne podłoże niż ekonomiczne. Np. Amerykanie bardzo cenią sobie tradycyjne „wycieczki do centrów handlowych”. Staje się to częścią ich kultury i e-zakupy nie są w stanie tego zmienić.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Polacy w sieci najchętniej kupują elektronikę (49 proc. – o 6 więcej niż w poprzednim roku) i ubrania (45 proc. – o 3 więcej niż w poprzednim roku). Oczywiście cały czas chodzimy do tradycyjnych sklepów, robi to już jednak rzadziej. Wśród ankietowanych internautów 47 proc. kupuje elektronikę w tradycyjnym sklepie – jest to o 10 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Z kolei odzież w tradycyjnym sklepie kupuje 79 proc. internautów – o 8 proc. mniej niż w 2013 r. Cały czas niechętnie kupujemy żywność przez internet, chociaż ich odsetek również wzrasta.
źródło: forbes.pl
fot: pixabay.com