Amerykański tygodnik „Time”, jak większość środowiska medialnego, nie podchodził pozytywnie do kandydatury Donalda Trumpa na prezydenta. Zabawne zestawienie okładek pokazuje, jak można dostosować się jednak do nowej rzeczywistości.
„Time” jest największym amerykańskim tygodnikiem społeczno – politycznym. Istnieje od 1923 roku, a średni nakład przekracza 4 miliony egzemplarzy. W Internecie pojawiła się interesująca grafika przedstawiająca, jak zmieniały się okładki magazynu w zależności od zmiany sytuacji politycznej w Stanach Zjednoczonych.
Jeszcze w sierpniu, a następnie w październiku okładka tygodnika sugerowała topniejącą kandydaturę Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich, dając jednoznaczne szanse na wygraną Hillary Clinton. Umieszczone na nich wyrażenia „Meltdown” oraz „Total Meltdown” oznaczają dosłownie „przetopienie” i „całkowite przetopienie”. Sytuacja zmieniła się tuż po tym, jak Trump został prezydentem – elektem Stanów Zjednoczonych. W listopadzie czytelników tygodnika „Time” przywitała już radosna okładka z uśmiechniętym prezydentem, zaś w grudniu ta sama osoba została wybrana „Człowiekiem Roku Time”. Czy magazyn dostosowuje się do nowej sytuacji politycznej?
Czytaj także: Dziesięć mitów o Augusto Pinochecie
Najlepsze podsumowanie 2016 roku w amerykańskich (i nie tylko) mediach. Próby kreowania rzeczywistości zderzone z rzeczywistością. pic.twitter.com/vRnMuiRoVc
— Paweł Rybicki (@Rybitzky) December 8, 2016
Czytaj także: Obrażali papieża na Facebooku. Teraz zajmie się nimi prokuratura