Wartość rynku e-commerce stale rośnie, zwiększa się również odsetek internautów, którzy kupują w sieci. W ostatnich latach Polacy z roku na rok wydają coraz więcej na zakupy przez internet. Zamawianie produktów i usług online nie są już domeną wyłącznie młodych – zamówienia składają coraz starsi klienci. Dlaczego powinieneś właśnie teraz rozpocząć sprzedaż w sieci? Jakie argumenty za tym przemawiają? Przedstawiamy 5 powodów.
1. Niski próg wejścia
Założenie stacjonarnej działalności najczęściej wiąże się z dosyć dużymi kosztami. Sklep w atrakcyjnej lokalizacji oznacza wysoki czynsz za nieruchomość. Najlepiej, żeby w jego pobliżu znajdował się magazyn, który również trzeba opłacić. Lokal należy dostosować do biznesu, odnowić, wyposażyć i czekać na klientów. Natomiast rozpoczęcie działalności w sieci jest łatwiejsze. Sklep internetowy możesz założyć niskim kosztem, np. w modelu SaaS. W Home.pl pierwszy rok korzystania z takiej usługi to wydatek kilkuset złotych. To może być dla ciebie czas na sprawdzenie, czy poradzisz sobie ze sprzedażą online. Jeśli prowadzisz już punkt stacjonarny, to tak naprawdę dodatkowe koszty będą niewielkie. Duże znaczenie ma to, na jaki postawisz marketing. Pozycjonowanie, Google Ads, reklamę na Facebooku, a może zupełnie inne działania? Do tego będziesz potrzebować pomocy specjalistów. Jeśli tylko posiadasz produkt, którym możesz zainteresować klientów, to spróbuj rozpocząć działalność w sieci!
2. Rosnąca sprzedaż
W 2019 roku wartość globalnego rynku e-commerce miała wzrosnąć do 3,5 biliarda dolarów. Analitycy eMarketera spodziewają się, że w 2021 roku będzie to już 5 biliardów.Natomiast z raportu Statista Digital Market Outlook wynika, że wartość polskiego e-commerce w 2020 roku sięgnie 70 mld złotych. Trudno przewidzieć, jak na wyniki te wpłynie fakt, że przez długi okres wiele działalności stacjonarnych jest zamrożonych. Z pewnością są takie branże, które uzyskają rekordowe wyniki sprzedaży, ale i takie, w których przychody będą bardzo niskie. Możemy się spodziewać, że wzrosty prognozowane na kolejne lata nie zostaną wyhamowane.
3. Możliwość sprzedaży niemal każdego produktu
Sklepy internetowe nie są już miejscem zakupu wyłącznie książek, filmów i jedzenia na wynos. Kupujemy produkty spożywcze, meble, wyposażenie ogrodu, sprzęt elektroniczny, a nawet samochody. Niemal każdy produkt można sprzedać w sieci albo przynajmniej przez internet dotrzeć do klienta, który byłby nim zainteresowany i chciałby zobaczyć go na żywo. Jak już wspominaliśmy, online kupują nie tylko młodzi, ale osoby w różnym wieku. Dynamicznie rośnie ilość seniorów, którzy robią zakupy w sieci. W 2019 roku 26 proc. kupujących online stanowili internauci 50+. Dla porównania rok wcześniej było ich 12 proc. wśród wszystkich nabywców online.
4. Pandemia, która odmieni rynek
Pandemia koronawirusa spowodowała duże zmiany na rynku. Wiele sklepów wprowadziło możliwość składania zamówień online i odbierania ich stacjonarnie. Firmy odzieżowe przygotowały liczne promocje w sieci, ale ci przedsiębiorcy, którzy nie prowadzili dotąd sprzedaży online mają duży problem. Wprawdzie wystarczy Presta Hosting i zainstalowanie sklepu, żeby móc zacząć działać, ale taka działalność wymaga promocji, żeby zdobywać klientów. Zanim zacznie on sprzedawać, minie wiele czasu. Jeśli jeszcze nie prowadzisz sprzedaży online, to zajmij się tym już teraz. Sytuacja związana z pandemią pokazała nam, że biznes może tracić przez zupełnie nieoczekiwane zdarzenia.
5. Większa rozpoznawalność marki
Jeśli prowadzisz już sprzedaż stacjonarnie, to działalność online może być sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki. Być może twoja firma była znakomicie znana lokalnie. Czemu nie może zdobywać popularności wśród klientów z całej Polski? Analitycy ze wszystkich krajów świata twierdzą, że najbliższe lata przynosić będą kolejne wzrosty sprzedaży online.