Dokładnie 57 lat temu 28 grudnia 1957 roku założono PMPS PEKAES czyli Przedsiębiorstwo Międzynarodowych Przewozów Samochodowych.
Początki firmy były na wskroś skromne. 10 zielonych Magirusów Jupiter z przyczepami woziło mączkę rybną do Szwajcarii a wracała z wyrobami przemysłowymi. Rozrastający się tabor przedsiębiorstwa spowodował w 1972 roku przeniesienie siedziby do podwarszawskiego Błonia gdzie wybudowano bazę z parkingami, warsztatami i magazynami. Od początków dekady lat 70 firma kupowała Volva serii F88 i F89 obsługujące dochodowe kontrakty na Bliski Wschód m.in: do Iranu, Syrii czy Kuwejtu. Były to ciężkie trasy liczące po 3 tysiące kilometrów w jedną stronę.
W dekadzie lat 80 przedsiębiorstwo zakupiło sporą partię samochodów Volvo F12, które stanowiły najliczniejszą część floty, która w szczytowym momencie liczyła ponad 1200 pojazdów rozdzielonych na kilka baz rozsianych po Polsce: centrala w Błoniu pod Warszawą, baza w podpoznańskim Śremie, bazy w Szczecinie, Słubicach, Starachowicach i magazyny w Czechowicach- Dziedzicach na Śląsku.
Upadek socjalizmu niósł za sobą pewne perturbacje dla PEKAES-u. Załamanie kursów na Bliski Wschód, utrata pozycji monopolisty na rynku przewozów międzynarodowych (inne firmy także mogły wyjeżdżać poza granicę Polski). Rozpoczęła się wymiana taboru na nowoczesne Renaulty Major, Iveco Stralis czy Mercedes Actros. Na początku drugiej połowy lat 90 pojawiły się kłopoty finansowe, które zostały pokonane przez kolejne zarządy firmy.
W 2006 rozpoczęła się akcja mająca na celu poprawienie wizerunku firmy. Począwszy od designu plandek, loga a skończywszy na materiałach promocyjnych w internecie. PEKAES w kolejnych latach rozpoczął zmianę strategii. Postanowiono zlikwidować flotę ciężarówek i przekształcić przedsiębiorstwo w typowego operatora logistycznego skoncentrowanego na dystrybucji drobnicy i sprzedaży zleceń innym przewoźnikom.
Pod koniec lipa pisaliśmy o przejęciu części akcji PEKAES-u przez fundusz Innova Capital.