To już 12 lat odkąd w sieci pojawił się największy portal społecznościowy – Facebook. W tym czasie zdążył on skupić w jednym miejscu setki milionów użytkowników, osiągnąć świetne wyniki na giełdzie i umieścić swojego założyciela w czołówce najbogatszych ludzi świata.
Sukces Facebooka osiągnął niewiarygodne rozmiary. Majątek głównego założyciela Marka Zuckerberga jest obecnie szacowany na około 40 miliardów dolarów, a przecież Zuckerberg dopiero niedawno skończył trzydzieści lat.
Rozmiary popularności Facebooka znakomicie podkreśla również ranking Alexa, wskazujący na zainteresowanie poszczególnymi stronami internetowymi. Wynika z niego, że Facebook jest obecnie drugim najpopularniejszym serwisem na świecie – więcej wejść notuje jedynie Google!
Czytaj także: Łódź - polskie Detroit
W 2012 roku Facebook zaliczył swój debiut giełdowy w Stanach Zjednoczonych. Początkowa cena jednej akcji wyniosła nieco ponad 38 dolarów, podczas gdy w dniu 12. urodzin portalu Zuckerberga, jej wartość przekracza 112 dolarów. Oznacza to wzrost wartości o niemal 200 procent na przestrzeni niespełna czterech lat.
Nie należy zapominać, jak ważny Facebook stał się również dla przedsiębiorstw. W przypadku większości branż, obecność firmy na Facebooku stała się nieodłącznym elementem działalności marketingowej.