• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Makabryczne odkrycie w mieszkaniu. Unosiły się gazy wybuchowe

    Kobieta zginęła w pożarze. Nie wykluczają, że do zbrodni doszło wcześniej

    trump przy stole

    Trump tajemniczo o wojnie na Ukrainie. „Przed nami ciekawe czasy”

    Polko

    Generał Polko wskazał kogo Polska powinna wysłać na Ukrainę. „Dlaczego mielibyśmy nie uczestniczyć?”

    Trump opowiedział o rozmowie z Putinem. „Jest zmęczony”

    Nocny telefon Trumpa do Putina. „Będę na nogach jeszcze 15 minut”

    PILNE PROJEKT

    Eksplozja drona w Osinach. Wiadomo, w jakim języku były napisy na maszynie

    sikorski

    Lubelskie: Sikorski reaguje na wybuch w Osinach. Zapowiedział konsekwencje!

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Makabryczne odkrycie w mieszkaniu. Unosiły się gazy wybuchowe

    Kobieta zginęła w pożarze. Nie wykluczają, że do zbrodni doszło wcześniej

    trump przy stole

    Trump tajemniczo o wojnie na Ukrainie. „Przed nami ciekawe czasy”

    Polko

    Generał Polko wskazał kogo Polska powinna wysłać na Ukrainę. „Dlaczego mielibyśmy nie uczestniczyć?”

    Trump opowiedział o rozmowie z Putinem. „Jest zmęczony”

    Nocny telefon Trumpa do Putina. „Będę na nogach jeszcze 15 minut”

    PILNE PROJEKT

    Eksplozja drona w Osinach. Wiadomo, w jakim języku były napisy na maszynie

    sikorski

    Lubelskie: Sikorski reaguje na wybuch w Osinach. Zapowiedział konsekwencje!

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka

E-commerce w Europie: Stan obecny, trendy, szanse

10 listopada 2017
Kategorie: Gospodarka, Technologie
E-commerce w Polsce 2017, raport Gemiusa na zlecenie Izby Gospodarki Elektroncznej
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Latem 2017 r. zespół ShopAlike zapytał 100 ze swoich sklepów partnerskich z 13 europejskich państw o ich zdanie na temat obecnego stanu rynku e-commerce w swoim kraju, jego główne trendy i szanse rozwoju. Przyjrzyjmy się wynikom badania.

Zadowoleni i optymistyczni Europejczycy

Większość analizowanych sklepów jest umiarkowanie zadowolona (56%) lub zadowolona (31%) z aktualnego stanu rynku e-commerce w swoim kraju. Ankietowani zdecydowanie optymistycznie oceniają dalszy rozwój swojego rynku online: optymistycznie (52%) i bardzo optymistycznie (19%). Ciekawostką jest, że żadna z podanych odpowiedzi nie wskazała na stanowczo pesymistyczną wizję e-commerce, a tylko 3% respondentów zaznaczyło „raczej pesymistycznie”.

Czytaj także: Polacy podczas zakupów nadal preferują gotówkę. I to szybko się nie zmieni

Bariery rynkowe
Największe trudności w prowadzeniu sklepu e-commerce sprawia obecność dużych, międzynarodowych graczy oraz aspekty prawno-podatkowe.

Jeśli chodzi o bariery dla konsumentów, respondenci wspomnieli o „”bezpieczeństwie płatności”, „„braku fizycznego kontaktu z produktem” jako o najbardziej istotnych.

Komunikacja z millenialsami
Większość sklepów online stara się dotrzeć do pokolenia milenijnego, które jest dla nich znaczącą grupą docelową. Według badania sklepy wykorzystują do tego celu zróżnicowane narzędzia i kanały marketingowe – 86% wskazało na rozbudowaną obecność w social mediach, za którą znalazły się marketing treści, dedykowane kampanie displayowe oraz współpraca z influencerami. Tylko 37% sklepów posiada własną aplikację. Jeśli chodzi o użycie social mediów, króluje Facebook – 90% sklepów deklaruje jego użycie, Instagram (76%) i Twitter (41%).

Trendy
Można by rzec, że technologia rozwija się z prędkością światła. Według analizy ShopAlike nie stwarza to jednak większych problemów dla partnerskich sklepów tej platformy – 83% ankietowanych uważa, że ich rynek e-commerce podąża za aktualnymi trendami. Partnerzy wykazują się także własną innowacyjnością, 70% z nich wprowadziła lub planuje wdrożenie nowoczesnych metod płatności, 65% wykorzystuje big data, 64% korzysta z innowacyjnych opcji dostawy i 37% używa chatbotów.

O badaniu
Podczas gdy większość sklepów pochodziła z branży modowo-obuwniczo-tekstylnej (58%), oraz wnętrzarskiej (26%), w badaniu wzięli udział także przedstawiciele innych branż (kosmetyki, zdrowie i uroda; biżuteria; zabawki; czy sport i outdoor). Próba była zróżnicowana także pod względem wielkości sklepów (45% z nich posiada w ofercie między 1001 i 10000 produktów, 33%- ponad 10000, a 20% od 1 do 1000).

Więcej informacji na stronie projektu „E-commerce w Europie stan obecny, trendy, szanse”

Źródło: inf. prasowa

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine