Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, PKN Orlen planuje inwestycje w obszarze handlu internetowego. To element strategii rozwoju spółki w obszarze handlu pozapaliwowego na lata 2017-2021.
Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, PKN Orlen ma w planach handlowanie żywnością i artykułami przemysłowymi przez internet. Koncern zamierza mocno zainwestować w segment e-commerce i tym samym rzucić wyzwanie takim podmiotom, jak Tesco, Piotr i Paweł, Auchan czy Carrefour.
Zapowiedzi wejścia w sektor e-commerce wprowadzane będą niezależnie od ostatnio ogłoszonych planów rozszerzenia sprzedaży hurtowej na stacjach o kilkanaście grup produktów (w tym mięsa, ubrań czy sprzętu AGD).
Czytaj także: PKN Orlen stawia na polskich dostawców żywności. Koncern rozwinie projekt Spiżarnia Regionów
Produkty mają być sprzedawane w modelu click&collect (zakup online z odbiorem osobistym na stacji Orlenu) lub na zasadach klasycznego sklepu internetowego.
Dojdziemy za jakiś czas do punktu, w którym nie będziemy w stanie zmieścić wszystkich produktów na stacji, nie będziemy także w stanie obsłużyć wszystkich klientów poprzez fizyczny handel na stacji – mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen.
Pod koniec drugiej połowy zeszłego roku koncern wprowadził markę własną O!, w ramach której obecnie sprzedawana jest woda, w planach zaś jest powiększanie asortymentu o przekąski, słodycze i napoje. Jest to element strategii rozbudowy obszaru handlu detalicznego, głównie za pośrednictwem sieci sklepów O!Shop.
Polski Koncern Naftowy Orlen Spółka Akcyjna (PKN „Orlen”) to polski koncern paliwowo-energetyczny, lider wśród przedsiębiorstw petrochemicznych w Europie środkowo-wschodniej. Jedyny koncern w Polsce zajmujący się produkcją polimerów oraz monomerów. Główny producent produktów petrochemicznych w Czechach. Obecnie zatrudniający ponad 20 000 pracowników.
Właściciel sześciu rafinerii: w Płocku, Trzebini, Jedliczu na terenie Polski, w Litvínovie i Kralupach na terenie Czech oraz w Możejkach na Litwie. Łączne moce przerobowe rafinerii w 2015 r. wyniosły 35,2 GWe (16,2 GWe obiekty w Polsce, 8,7 GWe w Czechach i 10,2 GWe na Litwie). W 2015 r. wykorzystanie mocy przerobowych wyniosło ogółem 90%. Jako jedyne polskie przedsiębiorstwo notowane w rankingu Fortune 500 (297 pozycja, największym przedsiębiorstwem na świecie został brytyjsko-holenderski Shell).
W 2015 r. przychody przedsiębiorstwa wyniosły 88,336 mld zł, same przychody związane ze sprzedażą paliw do klientów indywidualnych i instytucjonalnych wyniosły 31,122 mld zł, zaś w 2014 r. przychody przedsiębiorstwa wyniosły 106,832 mld zł.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl, wirtualnemedia.pl, wikipedia.org