Na Litwie rozpoczęła się kampania promująca polskie uczelnie. Tegoroczne działania prowadzone przez Instytut Polski w Wilnie we współpracy z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej skupiają się na prezentacji polskich uczelni artystycznych.
W ramach tej kampanii w Wilnie pojawiło się ponad 30 wielkoformatowych plakatów reklamowych. Reklamowe wkładki o studiach i karierze w Polsce ukażą się w litewskich czasopismach oraz w sieciach społecznościowych.
„Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do każdego zakątka Litwy” – powiedział we wtorek PAP dyrektor Instytutu Polskiego w Wilnie Marcin Łapczyński.
Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?
Studia w Polsce będą też promowane podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmów Studenckich Szobles, który rozpocznie się pod koniec lutego. „W ramach festiwalu wykładowcy kierunków artystycznych polskich uczelni dzielić się będą swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami Litewskiej Akademii Muzycznej i Teatralnej oraz wszystkimi zainteresowanymi polską kinematografią” – mówi Łapczyński.
Instytut Polski w Wilnie we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a w szczególności z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej od kilku lat promuje na Litwie studia w Polsce. Co roku kampania odbywa się pod innymi hasłami i jest inaczej sprofilowana. W latach poprzednich promowane były m.in. studia na kierunkach grafiki, animacji i gier komputerowych, a także studia na uczelniach technicznych.
„To obszar jeszcze nie do końca odkryty na Litwie”
„W tym roku postawiliśmy na studia na uczelniach artystycznych. Jest to obszar jeszcze nie do końca odkryty na Litwie, a trzeba przyznać, że polskie uczelnie artystyczne i ich absolwenci należą do najlepszych na świecie” – wskazuje dyrektor Instytutu.
Łapczyński przypomina, że dla osób z dużym potencjałem kreatywności jest w Polsce kilkadziesiąt kierunków studiów na akademiach sztuk pięknych, muzycznych, w szkołach teatralnych i filmowych, a także na uczelniach interdyscyplinarnych. Absolwenci polskich uczelni artystycznych z powodzeniem znajdują zatrudnienie jako projektanci mody, twórcy gier komputerowych i grafiki użytkowej, występują w najlepszych salach muzycznych i teatralnych świata.
Nieprzypadkowo kampania reklamowa polskich uczelni na Litwie odbywa się w lutym. „Początek roku to okres, w którym młodzież zaczyna intensywniej poszukiwać możliwości kontynuacji nauki: czyta poradniki, odwiedza targi edukacyjne, poszukuje informacji o rekrutacji w internecie” – mówi Łapczyński.
Według różnych danych szacuje się, że w Polsce studiuje obecnie ponad 900 osób z Litwy. „Biorąc pod uwagę skalę kraju (Litwy), jest to dobry wynik, plasujący się w pierwszej dziesiątce” – dodał Marcin Łapczyński i wyraził nadzieję, że „dzięki naszej kampanii studentów pochodzących z Litwy na polskich uczelniach będzie więcej”.
Źródło: Serwis Nauka w Polsce – www.naukawpolsce.pap.pl, Z Wilna Aleksandra Akińczo (PAP)