Eure Vaeter, eure Muetter to inicjatywa kreatywna adresowana do Polaków i społeczności międzynarodowej. Tłem działania jest skandaliczny w wymiarze faktograficznym i wizerunkowym serial dokumentalny Unsere Muetter, unsere Vaeter wyprodukowany przez niemiecką telewizję publiczną ZDF, a zakupiony i pokazany w Polsce przez Telewizję Polską.
Wobec braku adekwatnej i skutecznej reakcji oficjalnych polskich czynników na szkalowanie dobrego imienia Polski, Polaków oraz polskich organizacji zbrojnych walczących z niemieckimi okupantami to właśnie inicjatywa oddolna o charakterze działań artystycznych ma szansę przeciwdziałać pogłębiającym się w świecie trendom do umniejszania roli polskich ofiar i heroizmu naszych przodków, których jesteśmy duchowymi spadkobiercami.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Celem inicjatywy jest szerzenie wiedzy historycznej nt. tragedii II wojny światowej w związku z niemieckimi przeinaczeniami i nadużyciami, a także ze szkodami dla wizerunku Polski i Polaków, wywołanymi przez wspomniany wyżej serial.
Akcja ma trwać od 15 lipca 2013 (rocznica bitwy pod Grunwaldem) do końca września 2013, w miarę tworzenia prac czy wypowiedzi artystycznych rozszerzana będzie baza kreacji, tak by mogła stać się ona elementem poakcyjnej wystawy zbiorowej.
Osobami, które zainicjowały akcję są Jakub Szymczuk – nagradzany fotoreporter Tygodnika Gość Niedzielny oraz Miłosz Andrzej Lodowski – nagradzany designer, architekt, członek redakcji internetowej Tygodnika Do Rzeczy. Dodatkowo w gronie artystów zaproszonych do udziału w akcji są dyrektorzy kreatywni polskich agencji reklamowych, artyści, malarze, twórcy komiksów, fotograficy, aktorzy i reżyserzy oraz projektanci z terenu całego kraju.
Więcej na Facebook: http://www.facebook.com/eurevaetereuremuetter
Zachęcamy do polubienia strony Eure Vaeter, eure Muetter na Facebook oraz aktywności.
wMeritum.pl patronem medialnym wydarzenia