• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    PILNE PROJEKT

    Premier Tusk zwołuje nadzwyczajne posiedzenie. Dywersja na kolei pod lupą rządu i prezydenta

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie.  Poszło o krzyż

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie. Poszło o krzyż

    Zapytali szefa MON, czy polska armia obroni się przed Rosją. Zaskakująca odpowiedź

    Wysadzenie torów to zapowiedź wojny w Polsce? Niepokojące słowa szefa Sztabu Generalnego

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    Ujawnili kulisy wybuchu na torach. „Nie da się tego opisać”

    PILNE PROJEKT

    Premier Tusk zwołuje nadzwyczajne posiedzenie. Dywersja na kolei pod lupą rządu i prezydenta

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie.  Poszło o krzyż

    Wojewoda z PO uniewinniony przez sąd w Lublinie. Poszło o krzyż

    Zapytali szefa MON, czy polska armia obroni się przed Rosją. Zaskakująca odpowiedź

    Wysadzenie torów to zapowiedź wojny w Polsce? Niepokojące słowa szefa Sztabu Generalnego

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

    Tusk: „Celem było prawdopodobnie wysadzenie pociągu”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Sport Pozostałe dyscypliny

F1: Idą zmiany…

30 czerwca 2014
Kategorie: Pozostałe dyscypliny, Sport
F1: Idą zmiany…
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła wiele zmian w regulaminie Mistrzostw Świata Formuły 1. Zmiany, które mają zacząć obowiązywać już od sezonu 2015, mają na celu zwiększenie atrakcyjności wyścigów oraz redukcję kosztów.

Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie kontrowersyjnego przepisu o restarcie wyścigu z pól startowych po okresie neutralizacji. Innymi słowy, oznacza to, iż od nowego sezonu, po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, kierowcy nie będą wznawiali rywalizacji w formie startu lotnego, ale ponownie ustawią się na polach startowych. Zasada ta ma obowiązywać od drugiego okrążenia każdych zawodów i nie później niż na pięć okrążeń przed końcem.

Ponadto, FIA wyraziła zgodę na zamontowanie tytanowych płyt w podłogach bolidów. W wyniku tego, maszyny przy kontakcie z asfaltem będą wydawać snopy iskier. Nowe przepisy techniczne zabraniają również budowania mało estetycznych nosów, które pojawiły się w tegorocznych modelach bolidów i zostały powszechnie skrytykowane.

Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?

Federacja wprowadziła też pewne przepisy, mające na celu ograniczenie kosztów związanych ze startami zespołów w Formule 1. Przedsezonowe sesje testowe mają odbywać się wyłącznie na terenie Europy. W przyszłym roku będą to trzy sesje po cztery dni każda, z kolei rok później zespoły zanotują tylko po dwie tury testów. Zmianie ulegnie też liczba testów w trakcie trwania sezonu. W sezonie 2015 odbędą się tylko dwie tury (w tym roku ma być ich cztery) i połowa z nich zostanie przeznaczona wyłącznie dla młodych kierowców.

Ograniczono także liczbę dozwolonych na sezon jednostek napędowych. Każdy z kierowców będzie dysponował czterema silnikami na cały sezon, o ile będzie on liczył mniej niż dwadzieścia wyścigów w kalendarzu. W innym wypadku, ilość ta zostanie odpowiednio zwiększona. Całkowita wymiana jednostki napędowej będzie natomiast karana startem z ostatniego pola startowego, a nie, jak dotąd, z alei serwisowej.

FIA ograniczeniu poddała także czas pracy zespołów w tunelach aerodynamicznych (z 80 do 65 godzin tygodniowo). Dodatkowo ustalono, iż każdy zespół będzie mógł korzystać tylko z jednego tunelu w ciągu roku.  W trakcie weekendów wyścigowych, reguła parku zamkniętego będzie obowiązywała przed rozpoczęciem trzeciego treningu, a nie, jak jest obecnie, od rozpoczęcia kwalifikacji. Piątkowa „godzina policyjna” dla mechaników zostanie wydłużona z 6 do 7 godzin w roku 2015, a w 2016 nawet do 8 godzin. Odrzucono natomiast pomysł rezygnacji z koców grzewczych.

Źródło: sportowefakty.pl

Foto :Mark McArdle /wikicommons

Tagi FIAFormuła 1regulaminwyścigi
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine