Od ośmiu lat największym zainteresowaniem Polacy darzą google`a. W ciągu miesiąca polską odsłonę popularnej wyszukiwarki odwiedza około dwudziestu milionów osób – dwa razy więcej niż w okresie, kiedy amerykański koncern rozpoczął dominację na polskim rynku stron www.
Według danych podanych przez Megapanel PBI/Gemius w październiku drugą najpopularniejszą stroną internetową był portal społecznościowy Facebook, odwiedzany przez prawie 17 milionów Polaków. Tuż za nim plasuje się kolejna marka Google – YouTube. Z portali informacyjnych najchętniej wybieramy onet (16 milionów), wp.pl (11,5mln) i gazetę.pl (8,5mln.) Ostatni z wymienionych portali zaliczył w stosunku do września wyraźny odpływ internautów – odwiedziło go ponad 854 tysiące osób mniej. W tym roku po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce może znaleźć się miejsce dla dwóćh serwisów ogłoszeniowych. Pierwszym jest popularny od lat serwis allegro.pl, a drugim olx.pl, który do kwietnia funkcjonował pod nazwą tablica.pl
A z jakich stron najczęściej korzystaliśmy w poprzednich latach? Do 2005 roku posadę lidera dzierżył onet, a oprócz niego znakomite wyniki osiągały inne portale informacyjne, takie jak wp.pl, interia.pl i o2.pl. W latach 2008-2010 silną pozycję zajmował portal społecznościowy nasza-klasa. W wyniku wypierania przez Facebooka liczba internautów korzystająca z nk.pl spadła w latach 2011-2014 niemal o połowę. Dziś w rankingach nie ma też śladu po chętnie odwiedzanych kilka lat temu portalach msn.com, czy orange.pl
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2014, biqdata.plFot: sxc.hu