Dla klientów, korzystających z bankowości internetowej Pekao24, Bank Pekao S.A. wprowadził nowe formy kontaktu, dzięki którym błyskawicznie połączą się z pracownikiem banku.
Klienci Banku Pekao S.A., po zalogowaniu do bankowości internetowej Pekao24 mogą skontaktować się z konsultantem przy pomocy jednego kliknięcia, bez konieczności dodatkowej identyfikacji. Do wyboru mają trzy sposoby komunikacji: czat, wideoczat oraz połączenie głosowe, w zależności od tego czy wolą pisać, rozmawiać i czy dodatkowo chcą zobaczyć swojego rozmówcę.
– Użytkownicy bankowości internetowej oczekują rozwiązań, które znają z innych serwisów. Nowe formy kontaktu adresujemy do tych Klientów, którzy na co dzień korzystają z komunikatorów. Chcemy, żeby każdy klient mógł bankować z Bankiem Pekao tak jak lubi. Jeśli na co dzień, załatwia wszystko przez internet, rozmawia ze współpracownikami, kontrahentami czy po prostu przyjaciółmi i rodziną przez różne komunikatory, to dlaczego nie miałby tak samo kontaktować się ze swoim bankiem? – mówi Bartłomiej Nocoń, Dyrektor Zarządzający Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Pekao.
Każdy ze sposobów komunikacji: czat, wideoczat czy połączenie audio daje inne możliwości. Czat to przede wszystkim narzędzie do zadawania prostych, krótkich pytań, na które klient oczekuje błyskawicznej i równie prostej odpowiedzi tj. np. jak zrealizować przelew do ZUS-u lub jaki jest zakres posiadanego ubezpieczenia. Poprzez wysłanie krótkiej informacji na czacie można też zastrzec zagubioną kartę płatniczą. Po zakończeniu rozmowy, klient może otrzymać jej zapis mailem.
Połączenie audio przypomina natomiast połączenie telefoniczne z infolinią banku. Można przez nie zlecić konsultantowi takie same operacje jak w serwisie telefonicznym. Rozwiązanie to może przydać się w czasie wyjazdów za granicę, kiedy klienci obawiają się kosztów połączeń telefonicznych, a mają dostęp do bezpiecznego internetu.
Najwięcej możliwości oferuje wideoczat. Klient nie tylko widzi z kim rozmawia, ale gdy udostępni konsultantowi widok swojego ekranu otrzyma pomoc np. w wypełnieniu wniosku o świadczenie 500+ lub nowy rachunek czy kartę. Konsultant może wskazać i zaznaczyć na ekranie Klienta poszukiwane przez niego informacje. Do połączenia video nie jest potrzebne żadne dodatkowe oprogramowanie. Zarówno przy wideo jak i połączeniu audio klient ma do dyspozycji okienko czatu, w którym konsultant może wysłać klientowi potrzebne dokumenty.
W Banku Pekao S.A. na koniec 2 kwartału 2017 r. dostęp do bankowości internetowej Pekao24 miało ponad 3,5 miliona klientów indywidualnych.
źródło: infowire.pl