Instytut Keralli Research przeprowadził badanie dotyczące wprowadzenia euro w Polsce. Wśród 600 ankietowanych mikro-, małych oraz średni przedsiębiorców, aż 60 procent negatywnie wyraziło się na temat pomysłu zmiany waluty.
Poparcie dla idei wprowadzenia waluty euro w naszym kraju wyraziło 27,5 proc. respondentów. Statystyki wyglądały zdecydowanie inaczej, gdy zmiana waluty odnosiła się do prowadzonego przez danego przedsiębiorcę biznesu.
Wówczas sceptycy stanowili 30 procent ogółu, natomiast taki sam udział miała grupa przedsiębiorców, którzy nie dostrzegali w tym przypadku zmian dla własnego biznesu – powiedziała w rozmowie z „Pulsem Biznesu” Katarzyna Pydych, dyrektor generalna Keralli Research.
Czytaj także: Sondaż: Polacy nie chcą euro
Jednocześnie prawie 30 procent przedsiębiorców stwierdziło, że wprowadzenie euro w miejsce złotego przyniosłoby ich firmie korzyści. W odniesieniu do tej statystyki Pydych podkreśliła fakt, iż przedsiębiorcy są jednocześnie konsumentami, co sprawia, że ich odpowiedzi wyglądają różnie w zależności od tego w jakiej perspektywie postawione zostało pytanie.
Temat wprowadzenia euro powrócił ze zdwojoną siłą po tym jak Andrzej Duda, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta RP, poruszył go w trakcie trwającej kampanii wyborczej. Polska jest zobowiązana do przyjęcia euro, natomiast nie jest jednoznacznie określone kiedy zmiana waluty miałaby nastąpić.
Źródło: Forbes, Puls Biznesu
Fot. Commons Wikimedia