• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    trzaskowski i nawrocki start debaty

    Zgrzyt na początku debaty. Internauci zwracają uwagę na moment uścisku dłoni: „Łapa boli” [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Debata prezydencka. Nawrocki usłyszał pytanie o Covid-19. „Nie zgadzałem się”

    nawrocki i trzaskowski

    Nawrocki zapytał Trzaskowskiego o szpital. Dostał ostrą kontrę

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Nawrocki pod ostrzałem ukraińskiej prasy. „Główny nacjonalistyczny kandydat”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    trzaskowski i nawrocki start debaty

    Zgrzyt na początku debaty. Internauci zwracają uwagę na moment uścisku dłoni: „Łapa boli” [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Trzaskowski: wolę Sorosa niż Orbana [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Debata prezydencka. Nawrocki usłyszał pytanie o Covid-19. „Nie zgadzałem się”

    nawrocki i trzaskowski

    Nawrocki zapytał Trzaskowskiego o szpital. Dostał ostrą kontrę

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Nawrocki zadrwił z Trzaskowskiego podczas debaty. „Zwizualizuje pan sobie, że jest 40 metrów pod wodą” [WIDEO]

    Sawicki boi się unieważnienia wyborów. „Obawiam się najgorszego”

    Nawrocki pod ostrzałem ukraińskiej prasy. „Główny nacjonalistyczny kandydat”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Moto

Testujemy używane: Fiat Cinquecento

2 marca 2014
Kategorie: Moto, Testy
Testujemy używane: Fiat Cinquecento
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Następca modelu 126p. Samochód, który po raz drugi zmotoryzował Polskę – tym razem demokratyczną. Jak sprawuje się dziś gdy najmłodsze egzemplarze są bliskie osiągnięcia pełnoletności?

Fiat Cinquecento zaprezentowany został na początku grudnia 1991 roku w Rzymie, a już tydzień później został pokazany w Warszawie. To wydarzenie pokazuje jak ważnym rynkiem dla włochów była Polska. W 1992 roku Fiat przejął od rządu polskiego FSM w wyniku czego powstała spółka Fiat Auto Poland,a FSM Cinquecento zaczęto sprzedawać jako Fiat Cinquecento. Produkcję zakończono we wrześniu 1998 roku po wyprodukowaniu 1 102 684 egzemplarzy z czego ponad 863 000 wyeksportowano.

Cinquecento  było oferowane tylko w jednej wersji nadwoziowej – 3 drzwiowy kanciasty hatchback. Nadwozie małego Fiata było przez cały okres produkcji cynkowane dzięki czemu egzemplarze, które niebyły poddane naprawom blacharskim do dziś są w dobrej kondycji chociaż z racji na wiek zaleca się wnikliwą weryfikację. Ogromnym plusem jest dobre przeszklenie nadwozia co w połączeniu z niewielkimi rozmiarami sprawia, że zaparkowanie nawet na najciaśniejszym z parkingów nie sprawi problemów.

Gama silnikowa „pięćsetki” opiera się na trzech jednostkach benzynowych o pojemności 0.7l , 0.9l i 1.1l. Najmniejszy z nich wywodzi się bezpośrednio z… Fiata 126p Bis o mocy 31KM lub 30KM(w wersji z katalizatorem) to propozycja dla osób, które nie wyjeżdżają za miasto. Mizerne osiągi są rekompensowane przez niewielkie spalanie pod warunkiem… prawidłowego serwisowania. Najmniej bezproblemowe są odmiany z polskim gaźnikiem FOS lub niemieckim Webber za to najoszczędniejsza z elektronicznym Aisan-em.
Silnik o pojemności 903 ccm lub 899 ccm(wprowadzony ze względu na przepisy podatkowe) w Cinquecento to dobra propozycja dla osób mieszkających poza miastem i potrzebujących taniego środku transportu.  39/41KM pozwala na osiągnięcie pierwszej „setki” w 18s i rozpędzić się do 140km/h. Żadnym problemem nie jest założenie instalacji gazowej co jeszcze bardziej obniża koszty eksploatacji. Niestety egzemplarze z LPG często mają przebiegi dochodzące do 300 000 km.
Od 1994r w sprzedaży była dostępna wersja sporting. Silnik 1.1 FIRE zblokowany ze skrzynią o krótkich przełożeniach zapewniał bardzo dobre osiągi. Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 13s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 150km/h. Wersje z tym silnikiem są niezwykle łatwe w tuningu mechanicznym(bez problemów można osiągnąć ok 70KM) jak i w naprawach. Niestety to spowodowało częste wykorzystywanie tych samochodów w amatorskich rajdach KJS co skutecznie ograniczyło podaż dobrych egzemplarzy. Spalanie jest ściśle związane ze sposobem eksploatacji, może spalić trochę ponad 5 litrów ale i 10 nie będzie problemem.

Zawieszenie w Cinquecento to konstrukcja niezależna z przodu jak i z tyłu. Jest miękkie, dobrze wybiera nierówności ale cechuje się głośną pracą nawet gdy nie ma żadnych luzów. Nadwozie mocno wychyla się na zakrętach lecz w razie wystąpienia poślizgu bez problemu można go opanować. Hamulce bezproblemowo zatrzymują samochód i są tanie w serwisowaniu, jedynie hamulec pomocniczy sprawia problemy.

Zalety:

  • łatwość manewrowania
  • niskie koszty eksploatacji
  • cynkowane nadwozie

Wady:

  • niewielki bagażnik
  • spartańskie wykończenie
  • słabe wyposażenie

Reasumując Cinquecento to samochód do bólu oszczędny,  idealny dla kogoś kto traktuje samochód wyłącznie jako przedmiot do przemieszczania się.

Tagi cinquecentofiattestużywane
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine