• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Gawkowski o Rosji: „Nie chcę nikogo straszyć, ale to, co wiem…”

    Generał Komornicki nie wytrzymał. „Polska – popychadło i wypychadło”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Incydent na torach kolejowych w Koszalinie. Służby interweniowały po zgłoszeniu podejrzanego przedmiotu

    grzegorz braun

    Czarzasty nie wpuści Brauna do Sejmu. „To jest skandalem po prostu”

    Trump postawił warunek Putinowi. „Nie będę tracić czasu”

    Trump krytykuje dostawy broni do Ukrainy. „Wojna, której można było uniknąć”

    Pościg na Zakopiance. Okazało się, że za kierownicą siedział 14-latek

    Kierowca ukrył się przed policją pod ciężarówką. Makabryczny finał

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Magierowski grzmi po wpisie Jad Waszem o Polsce. Zniekształcenie historii

    Gawkowski o Rosji: „Nie chcę nikogo straszyć, ale to, co wiem…”

    Generał Komornicki nie wytrzymał. „Polska – popychadło i wypychadło”

    Ekspert mówi, kto mógł dokonać aktu dywersji. „Mamy do czynienia z poważnymi zawodnikami”

    Incydent na torach kolejowych w Koszalinie. Służby interweniowały po zgłoszeniu podejrzanego przedmiotu

    grzegorz braun

    Czarzasty nie wpuści Brauna do Sejmu. „To jest skandalem po prostu”

    Trump postawił warunek Putinowi. „Nie będę tracić czasu”

    Trump krytykuje dostawy broni do Ukrainy. „Wojna, której można było uniknąć”

    Pościg na Zakopiance. Okazało się, że za kierownicą siedział 14-latek

    Kierowca ukrył się przed policją pod ciężarówką. Makabryczny finał

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Moto

Testujemy używane: Fiat Cinquecento

2 marca 2014
Kategorie: Moto, Testy
Testujemy używane: Fiat Cinquecento
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Następca modelu 126p. Samochód, który po raz drugi zmotoryzował Polskę – tym razem demokratyczną. Jak sprawuje się dziś gdy najmłodsze egzemplarze są bliskie osiągnięcia pełnoletności?

Fiat Cinquecento zaprezentowany został na początku grudnia 1991 roku w Rzymie, a już tydzień później został pokazany w Warszawie. To wydarzenie pokazuje jak ważnym rynkiem dla włochów była Polska. W 1992 roku Fiat przejął od rządu polskiego FSM w wyniku czego powstała spółka Fiat Auto Poland,a FSM Cinquecento zaczęto sprzedawać jako Fiat Cinquecento. Produkcję zakończono we wrześniu 1998 roku po wyprodukowaniu 1 102 684 egzemplarzy z czego ponad 863 000 wyeksportowano.

Cinquecento  było oferowane tylko w jednej wersji nadwoziowej – 3 drzwiowy kanciasty hatchback. Nadwozie małego Fiata było przez cały okres produkcji cynkowane dzięki czemu egzemplarze, które niebyły poddane naprawom blacharskim do dziś są w dobrej kondycji chociaż z racji na wiek zaleca się wnikliwą weryfikację. Ogromnym plusem jest dobre przeszklenie nadwozia co w połączeniu z niewielkimi rozmiarami sprawia, że zaparkowanie nawet na najciaśniejszym z parkingów nie sprawi problemów.

Gama silnikowa „pięćsetki” opiera się na trzech jednostkach benzynowych o pojemności 0.7l , 0.9l i 1.1l. Najmniejszy z nich wywodzi się bezpośrednio z… Fiata 126p Bis o mocy 31KM lub 30KM(w wersji z katalizatorem) to propozycja dla osób, które nie wyjeżdżają za miasto. Mizerne osiągi są rekompensowane przez niewielkie spalanie pod warunkiem… prawidłowego serwisowania. Najmniej bezproblemowe są odmiany z polskim gaźnikiem FOS lub niemieckim Webber za to najoszczędniejsza z elektronicznym Aisan-em.
Silnik o pojemności 903 ccm lub 899 ccm(wprowadzony ze względu na przepisy podatkowe) w Cinquecento to dobra propozycja dla osób mieszkających poza miastem i potrzebujących taniego środku transportu.  39/41KM pozwala na osiągnięcie pierwszej „setki” w 18s i rozpędzić się do 140km/h. Żadnym problemem nie jest założenie instalacji gazowej co jeszcze bardziej obniża koszty eksploatacji. Niestety egzemplarze z LPG często mają przebiegi dochodzące do 300 000 km.
Od 1994r w sprzedaży była dostępna wersja sporting. Silnik 1.1 FIRE zblokowany ze skrzynią o krótkich przełożeniach zapewniał bardzo dobre osiągi. Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 13s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 150km/h. Wersje z tym silnikiem są niezwykle łatwe w tuningu mechanicznym(bez problemów można osiągnąć ok 70KM) jak i w naprawach. Niestety to spowodowało częste wykorzystywanie tych samochodów w amatorskich rajdach KJS co skutecznie ograniczyło podaż dobrych egzemplarzy. Spalanie jest ściśle związane ze sposobem eksploatacji, może spalić trochę ponad 5 litrów ale i 10 nie będzie problemem.

Zawieszenie w Cinquecento to konstrukcja niezależna z przodu jak i z tyłu. Jest miękkie, dobrze wybiera nierówności ale cechuje się głośną pracą nawet gdy nie ma żadnych luzów. Nadwozie mocno wychyla się na zakrętach lecz w razie wystąpienia poślizgu bez problemu można go opanować. Hamulce bezproblemowo zatrzymują samochód i są tanie w serwisowaniu, jedynie hamulec pomocniczy sprawia problemy.

Zalety:

  • łatwość manewrowania
  • niskie koszty eksploatacji
  • cynkowane nadwozie

Wady:

  • niewielki bagażnik
  • spartańskie wykończenie
  • słabe wyposażenie

Reasumując Cinquecento to samochód do bólu oszczędny,  idealny dla kogoś kto traktuje samochód wyłącznie jako przedmiot do przemieszczania się.

Tagi cinquecentofiattestużywane
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine