Wokół firmy Solaris dzieję się naprawdę dużo. Kolejne sukcesy i porażki (w prawdzie niewielkie) sprawiają, że o firmie autobusowej z Bolechowa robi się coraz głośniej.
Po nie udanym przetargu w Warszawie na elektryczny autobus Solaris będzie testował na krakowskich ulicach (dokładniej na linii 154) swój elektryczny pojazd Solaris Urbino Electric 12. O tym czy krakowskie MPK zakupi pojazdy zdecyduje wynik testu, który będzie trwał rok, będzie to rok jazdy po krakowskich ulicach w normalnych warunkach eksploatacyjnych czyli po prostu normalna jazda z pasażerami.
Autobus posiada baterię, których łączna pojemność sięga 210 kWh. Ładowane będą w czasie nocy na zajezdni przy ul. Walerego Sławka, ładowarkę o mocy 100 kW dostarczyła firma Solaris. A tak sprawę komentuje prezes krakowskiego MPL Julian Pilszczek:
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
W najbliższych latach inwestycje w całkowicie bezemisyjny transport publiczny wydają się nieuniknione. Kraków również włącza się w ten ogólnoeuropejski trend odciążania centrów miast od spalinowej motoryzacji. Tym bardziej, że zanieczyszczenia wytwarzane przez samochody osobowe są główną przyczyną smogu w Krakowie, o czym się mało mówi i pisze.
Linia 154 po, której przez najbliższe 12 miesięcy będzie kursował elektryczny Urbino 12 łączy Dworzec Kraków Główny Wschód z Prądnikiem Białym. Nocne ładowanie w zupełności wystarczy na całodzienną jazdę.
Jeżeli testy dadzą wynik pozytywny to Solaris będzie mógł odtrąbić kolejny sukces i częściowo otrzeć łzy po nieudanym przetargu na elektryczne autobusy w stolicy. O Solarisie możecie Państwo także przeczytać w innych naszych artykułach:
– Obok porażki spektakularny sukces
– Krytyka przetargu przez Solarisa
– Kolejny sukces Solarisa
– Solaris rośnie w siłę
źródło: truckfocus.pl
fot: pl.wikipedia.org- Mach240390