Telewizja Publiczna nie pokaże spotu pt. „Wszyscy jesteśmy królikami doświadczalnymi. Ty też!”, poświęconego problemom związanym z żywnością modyfikowaną genetycznie, czyli GMO. Do całej sprawy odnieśli się jego twórcy oraz władze TVP.
Twórcami spotu są przedstawiciele Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO) z Łodzi, którzy na swojej stronie internetowej chcewiedziec.pl, tłumaczą zamysł całego przedsięwzięcia.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Osoby odpowiedzialne za ten projekt postanowiły wyprodukować spot mający pokazać skalę problemu, a także wysłać do TVP list z prośbą o emisję nagrania. Niestety, wideo nie zostanie wyemitowane na antenie Telewizji Publicznej. TVP zablokowała emisję naszego spotu „Wszyscy jesteśmy królikami doświadczalnymi. Ty też!” Czy chodzi o cenzurę ze względu na CETA i TTIP? – czytamy na facebookowej stronie chcewiedziec.pl. Rafał Górski, prezes INSPRO, podkreśla, że decyzja o niewyemitowaniu nagrania została mu przekazana w dniu, gdy Sejm debatował nad CETA, czyli kontrowersyjną umową handlowo-inwestycyjną z Kanadą. Kilka godzin później okazało się, że polskie władze nie widzą przeciwwskazań, aby ją poprzeć (KLIK).
Górski widzi związek pomiędzy GMO a CETA, ponieważ, jak mówi: „Kanada jest jednym z trzech największych producentów żywności GMO na świecie”. Prezes ISPRO twierdzi, że wraz z wejściem w życie kontrowersyjnej umowy, grozi nam zalew genetycznie modyfikowanej żywności. Dodaje również, że spot miał mieć charakter edukacyjny i sprawić, aby Polacy byli świadomi całej sytuacji i mogli na nią odpowiednio reagować.
Co innego twierdzi jednak TVP. Władze spółki, piórem Joanny Fudały, zastępcy dyrektor biura marketingu, oznajmiły, iż spot w żaden sposób nie przedstawia głównego założenia kampanii, czyli sprzeciwu wobec GMO. Zachęca jedynie do podpisywania petycji i odwiedzin na stronie internetowej. Jego emisja byłaby więc niezgodna z wewnętrznym regulaminem TVP. Zgodnie z nim, spoty kampanii społecznych emitowanie w Telewizji Publicznej powinny przedstawiać ich główne idee oraz założenia. Według Fudały, w nagraniu przygotowanym przez ISPRO ich nie znajdziemy. Zobaczymy z kolei odnośnik do strony internetowej, która powinna być jedynie dodatkowym źródłem informacji, zaś w przypadku spotu ISPRO – to ona odgrywa główną rolę.
źródło: Facebook/chcewiedziec.pl, dziennik.pl
Fot. Facebook/chcewiedziec.pl