Z danych Euromonitor International wynika, że w nowym roku zapowiada się znacznie wolniejszy przyrost liczby sklepów dyskontowych, niż w roku ubiegłym. Spadnie też dynamika wzrostu ich obrotów.
Według danych opublikowanych przez „Rzeczpospolitą”, największa ekspansja na polskim rynku w ostatnich latach była dziełem takich sieci jak Aldi, Lidl, Netto czy Biedronka. Łącznie w Polsce działa takich placówek 3,6 tys. (na 137,7 tys. sklepów spożywczych w Polsce),natomiast ich obroty przekraczają 52 mld złotych, co daje pozycję zdecydowanego lidera rynku w naszym kraju.
Według Euromonitor International, w 2014 roku w Polsce przybyło 338 tego typu punktów handlowych, jednak na najbliższy rok sieci planują otwarcie aż o 100 sklepów mniej. Również tempo wzrostu obrotów dyskontów ma się zmniejszyć o połowę i wynieść 6 procent w skali roku.
Czytaj także: Pod koniec roku masło znowu zdrożeje. Sytuacja z zeszłego roku może się powtórzyć
Należy pamiętać, iż dyskonty stanowią poważne wyzwanie nie tylko dla hipermarketów, ale, przede wszystkim, dla małych sklepów spożywczych. Niewątpliwie więc, spadek tempa rozwoju tego typu placówek handlowych to dla polskich sprzedawców dobra wiadomość.
Foto: Andrzej Nowak/ WikiCommons
Źródło: biztok.pl