Grupa Dino zanotowała ogromny sukces w pierwszym kwartale 2017 roku – osiągnęła o 30 proc. więcej zysku niż w ubiegłym roku w tym samym okresie. Polska sieć rozwija się w dynamicznym tempie i buduje coraz więcej sklepów, pod tym względem wyprzedziła już Lidla. Co się złożyło na spektakularny sukces w trudnej, konkurencyjnej branży?
Dino to polska sieć sklepów spożywczo-przemysłowych, którą założył Tomasz Biernacki w 1999 roku. Obecnie posiada 639 sklepów (stan na koniec marca) i wyprzedza pod tym względem wielkiego konkurenta Lidla. Jest obecna na terenie 11 województw naszego kraju. W swoich sklepach oferuje ponad 4 tysiące produktów, w tym artykuły spożywcze, chemiczne i kosmetyczne.
Grupa do końca kwietnia 2017 roku osiągnęła aż 30,5 miliona zysku netto (o 30 proc. lepiej niż w I kwartale ubiegłego roku). Przychody ze sprzedaży, dla tego samego okresu, wyniosły 910,3 mln zł i w porównaniu z 2016 rokiem wzrosły o ponad 200 mln zł.
Znakomity wynik Grupy to również zasługa wzrostu świadomości wyborów konsumentów w naszym kraju. Coraz więcej osób wspiera rodzimy biznes, sprawiając, że sieci takie jak Dino, Piotr i Paweł czy Polo Market, notują coraz lepsze wyniki.
Dobrze dopasowana oferta i wzrost świadomości konsumentów są istotnymi czynnikami składającymi się na sukces sieci. Niemniej jednak, jak twierdzą eksperci, równie ważną rolę odgrywa umiejętne zlokalizowanie sklepów, dzięki któremu Dino zyskuje dostęp do dużej ilości klientów.
„Bez wątpienia znaleźli lukę na rynku i świetnie ją zapełniają. Potrafią wytrzymać presję rynkową ze strony Lidla i Biedronki. Nie stawiają sklepów blisko ich lokalizacji, bo wiedzą, że z nimi nie wygrają. Znajdują swoje miejsce pomiędzy nimi” – powiedział serwisowi money.pl Marek Czachor (analityk Erste Securities).
Warto dodać, że od kwietnia 2017 roku polska Spółka jest notowana na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych. Na tym nie koniec, dynamicznie rozwijająca się sieć planuje otwarcie kolejnych sklepów, do 2020 roku chce przekroczyć granicę 1200. Jak widać plany Grupy są imponujące, ale Dino jest przykładem na to, że ambicja jest nieodzowną częścią biznesu.