Przychody Solarisa w całym 2015 roku wyniosły 1,7 mld złotych, co jest najwyższym wynikiem w historii działalności. Spółka po raz kolejny pokazała, że nie ma sobie równych na polskim rynku niskopodłogowych autobusów miejskich, a jednocześnie wzmocniła swoją pozycję poza granicami kraju.
W trakcie poprzedniego roku, krajowi przewoźnicy zakupili łącznie 701 autobusów niskopodłogowych, w tym 333 autorstwa Solarisa. Udział spółki z Bolechowa w krajowym rynku wyniósł zatem niemal 50 procent.
74 procent sprzedanych przez Solarisa autobusów trafiło za granicę. Najczęstszym rynkiem zbytu były Czechy, gdzie spółka-córka sprzedała łącznie 158 autobusów i trolejbusów. Z łącznych statystyk Solarisa dotyczących działalności w kraju oraz za granicą wynika, że spółka sprzedała w 2015 roku 1 279 autobusów i trolejbusów oraz 17 tramwajów.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Na uwagę zasługuje fakt, iż we wspomnianym okresie spółka sprzedała 25 sztuk e-autobusów. Elektryczne autobusy wyprodukowane przez Solarisa widoczne są dziś m.in. na ulicach Barcelony, Berlina oraz Warszawy. W tym roku mają trafić również do Hanoweru, Hamburga oraz Tampere, a testy związane z e-autobusami prowadzi obecnie Paryż.
Źródło: wnp.pl
Fot. Commons Wikimedia