Czy zakład, który sięga korzeniami XIX wieku ma realne szanse na wyjście z kryzysu a nawet na osiągnięcie sukcesu? Wszystko wskazuję na to, że tak, polityka małych kroków wydaję się być skuteczna.
A na czym polega ww. polityka małych kroków? Polega na stopniowej coraz większej produkcji i sprzedaży pojazdów. Na początku ubiegłego miesiąca sprzedano do łomżyńskiego PKS-u 3 Autosany Lider 9 i jedną sztukę do Ciechanowa (miejski Autosan Sancity 9LE). Elbląg jest kolejnym przykładem tej taktyki. 12 grudnia przedstawiciele elbląskiego oddziału PKS-u odebrali dwa nowoczesne, międzymiastowe Autosany Eurolider 9 Eco.
Pojazd został zaprezentowany szerszemu gronu na targach Transexpo w Kielcach we wrześniu br. Eurolidery 9 zostały wyposażone w silniki Iveco, które spełniają normę spalania Euro 5 EEV oraz manualne skrzynie biegów. Pojazdy różnią się jednak od siebie. Jeden posiada wersję standard zaś drugi bogaciej wyposażony znacząco podnosi komfort podróży dla pasażerów i pracy dla kierowcy. Wyposażenie dodatkowe obejmuje m.in. podświetlanie lampami LED wnętrza pojazdów i stopni schodów, oświetlenie zewnętrzne drzwi pasażerskich i klimatyzację całopojazdową. Prócz tego możemy jeszcze wymienić: Wi-Fi, instalację 230 V przy fotelach (która jest kompatybilna z urządzeniami mobilnymi). 39 sztuk rozsuwno- uchylanych foteli wykończonych eko skórą zapewni pasażerom maksimum komfortu z podróży.
Czytaj także: Terenowe pojazdy FSC!
Jak widać nasz kraj i nasz przemysł stać na to aby móc produkować nowoczesne pojazdy w niczym nie urągające konstrukcjom zachodnim. Tylko dlaczego po ’89 roku to wszystko w perfidny sposób zostało zniszczone? Po to aby zaczynać wszystko od początku?
O perypetiach firmy z Podkarpacia można przeczytać w naszych innych artykułach:
Autosan nadal walczy,
Autosan staje na nogi?,
Pierwszy sprzedany autobus,
Dobre wieści z Sanoka
źródło: autosan.eu
fot: commons.wikimedia.org- Lowdown