Sieć sklepów Lidl wprowadza opłaty za parking. Już wkrótce na większości parkingów przy marketach zostaną postawione parkomaty i szlabany. Za brak biletu grozi prawie 100 złotych kary.
Parkowanie pod Lidlem jest zazwyczaj bezpłatne przez pierwszą godzinę lub półtorej godziny. Dłuższy postój jest już jednak płatny. Na razie opłaty za parking wprowadzono przy kilku sklepach sieci Lidl na Śląsku, we Wrocławiu, w Łodzi i w Warszawie. Klienci Lidla udający się na zakupy już przy wjeździe na parking widzą informację, że za postój muszą zapłacić.
Dlaczego Lidl zdecydował się na opłaty za parking? Wszystko przez brak miejsc parkingowych, na który coraz częściej narzekają klienci sklepów tej sieci. Wybierający się na zakupy wskazują, że nie mogą znaleźć miejsca, ponieważ parkingi przy sklepach położonych w miastach, często służą okolicznym mieszkańcom. Tam, gdzie nie ma problemów z przepełnieniem parkingów, obostrzenia nie mają być wprowadzane.
Za brak biletu zapłacisz nawet 100 złotych kary
Klienci, którzy robią zakupy przez mniej niż półtorej godziny, korzystają z parkingu za darmo. Każde kolejne 60 minut kosztuje kierowcę auta 3 zł. Aby parkować bez opłaty, trzeba wziąć bilet z parkomatu. Jeśli ktoś zapomni i nie pobierze biletu, musi się liczyć z karą w wysokości 95 złotych.
Kary mogą być także nakładane na tych klientów dyskontu, którzy parkują na miejscu dla niepełnosprawnych.
Lidl w Polsce
Lidl, Lidl Stiftung & Co. KG to niemiecka sieć sklepów dyskontowych, działająca w 26 państwach europejskich. Główna siedziba firmy znajduje się w Neckarsulm. Nazwa sieci pochodzi od nazwiska Ludwiga Lidla, emerytowanego nauczyciela. Lidl należy do rodzinnej spółki Schwarz Beteiligungs GmbH, która jest także właścicielem sieci sklepów „Kaufland”.
W Polsce Lidl funkcjonuje jako Lidl Sp. z o.o. sp. k. Siedziba spółki znajduje się w Jankowicach, w gminie Tarnowo Podgórne, pod Poznaniem. W Polsce znajduje się osiem centrów dystrybucyjnych Lidl, które mieszczą się w Jankowicach pod Poznaniem, Turzynie k. Wyszkowa, Gliwicach, Strykowie, Rusocinie k. Pruszcza Gdańskiego, Legnickim Polu w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, Brzozówce oraz w Bydgoszczy.
Lidl współpracuje z polskimi producentami, między innymi: Tarczyński S.A., Animex, Superdrob, Mlekovita, Sokpol. Sprzedaż polskich artykułów spożywczych generuje ponad 70% obrotów przedsiębiorstwa w Polsce. Polskie produkty, za pośrednictwem Lidla, eksportowane są do ponad 20 państw Europy głównie Środkowo-Wschodniej, ale także Europy Zachodniej i Północnej.
Czytaj także: Gorąca kawa w Lidlu. Sieć testuje nowe stoisko i kusi niskimi cenami